Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 29 mei 2011

Bijna de Elfmerentocht

Voor vandaag stond de Elfmerentocht op het programma; gisteravond feestactiviteiten links laten liggen, de fiets lag al in de auto toen er een afmelding kwam van 2 van onze groep van 5 vanwege de te verwachten buien en zeer harde wind (5-7Bft). Aangezien ik de pest heb aan de zeer harde wind vond ik 3 man te weinig om te starten. Ik heb er geen behoefte me nog een keer kapot te gaan fietsen in de huidige vorm.

Derhalve ook afgemeld en plan B. De fysio had geadviseerd nog een keer te gaan lopen dit weekend. Mocht het kuit weer problemen geven had ik maandag en woensdag nog een keer behandeld kunnen worden. Derhalve de loopschoen aangedaan na 15min infietsen op de Tacx. Drie km was het plan en dat is ook gelukt zonder last te krijgen van het kuit. Met opzet het bij 3km gelaten om geen risico's te nemen. Die 3km gingen met een slakkengang in 17.35 maar tevreden dat het kuit geen probleem gaf. We proberen nu 1x per week een 3km te lopen om de fysiek zo goed mogelijk klaar te maken voor het lopen vanaf 3 juli. Nog even 2 kleine tochtjes afwerken (Dolomieten Rundfahrt en Fausto Coppi) en dan kan er hopenlijk weer meer worden gelopen.

Ik lees morgen 23-30 graden, fiets dan maar mee naar het werk voor een rondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten