Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 8 mei 2011

Een rustdag

Vandaag geen motivatie dus een rustdag en nog wat plaatjes van gister van de Skoda/Rabobank Wielerclinic:




Erik Breuking Maarten Tjallingii en de baas Harald Knebel

De klim tussen Leersum en Maarsbergen

                          De route was goed gepijld met witte bordjes en een zwarte pijl.
                                Uiteindelijk moesten we weer terug naar Pon in Leusden.
                                          De finish: de fotograag staat al klaar.
                               En nog even over de mat zodat ze zeker zijn dat je terug bent.

De dag begon met een presentatie van Pon (importeur Skoda,VW,Audi,Porsche, Seat), waarna oud renner Erwin Nijboer een presentatie hield over de Rabo wielerploeg. Hierna was het tijd voor een toertochtje waarbij onze groep Maarten Tjallinggi kreeg toegewezen. Erg leuke gast en nav van vorige week nog even over Parijs-Roubaix gehad: volgens Maarten hadden zij maar liefst 56km over de kasseien gereden!
Helaas lag het tempo wat werd aangegeven door een renner van WV Eeemsland (veel) te hoog. Tot aan de Amerongse Berg, waar een tijdritje was, al een keer of 10 een sprint moeten trekken om weer bij te komen met ook nog voornamelijk een harde wind tegen. Dat gingen we geen 76km volhouden was mijn conclusie. Bij de Amerongse Berg aangekomen was de hf inmiddeld 175 bij de start van de tijdrit. Het was maar kort 500meter dus was dat wel vol te houden; 1 min en 21sec later bij de finish was de hf inmiddels 190.

Afdalend naar Leersum besloten de 50km te gaan volgen en zelf eventueel nog een lusje erbij te maken; derhalve de klim naar Maarsbergen 3x gedaan alvorend de route weer op te pakken naar Leusden.Totaal 61km en 215hm gereden. Mooie omgeving waar ik nog nooit was geweest; alleen wat vaak door steden/dorpen heen zoals Leersum,Amerongen, Doorn,Driebergen,Woudenberg,Leusden.

Toch een leuke dag gehad en met een Skoda wielerbroek weer naar huis gereden.

Dinsdag maar weer even lopen en vrijdag klimmen; als het weer komende weekend goed is in Sauerland en anders wordt het as vrijdag een poging de 2000hm te halen in en rond Bad Iburg.

3 opmerkingen:

  1. Ik las je posting op het forum van fiets (spot de prof) en toen had ik pas door dat jij ook meereed. Dat je het tempo niet kon volgen snap ik. Je hebt nog weinig km's gemaakt en we gingen er stevig van door. Ik denk dat de groepen zijn ingedeeld n.a.v. het aantal km's dat je hebt opgegeven bij de aanmelding. De kilometervreters zaten in de hoger genummerde groepen. Ik kon het prima volgen en bleek nog de snelste van onze groep op de Amerongsberg en 6e overaal (de prof's niet meegerekend). :-)
    Heb jij nog foto's op Picasa ofzo? En weet jij waar de foto's en de tijdregistraties te vinden zijn? Op mijn blog een verslag met foto's en de route. Grtz. Martin www.mkool.web-log.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag je naam toevallig inderdaad erg hoog in de uitslagen staan!Netjes.
    Ik zat in groep 8 maar ik was er vanuit gegaan dat het allemaal in een rustig tempo zou gaan; helaas bleek de voorrijder van Wv Eemsland er geen rekening mee te houden dat je na een bocht en bij het passeren van een traktot beter even in kunt houden. Voor de Amerongse Berg al een sprint of 10 moeten trekken en daar heb ik dit jaar in het geheel geen inhoud genoeg voor.

    Ik heb verder geen foto's want het ging me te hard om foto's te kunnen nemen.
    Mbt de foto's van Skoda en de tijden krijg je nog een email over volgendsde organisatie (had die vraag zelf ook gesteld na afloop.

    GRt
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen