Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 11 mei 2013

9 graden in de regen

En dan zijn er nog malloten die gaan fietsen ook. Ritten in Groningen, Tecklenburg Rundfahrt of Lieuwe Westra Classic. Aan mij is fietsen niet besteed in dit soort omstandigheden tenzij ik in het buitenland zit. Dan wordt het de kortst mogelijke route.

Vandaag over 2 weken staan we bij de Giro te kijken:
Tot dan mogelijk nog een paar keer fietsen, als het weer tenminste meezit, en nog een paar keer lopen. En dat laatste deed ik vanmorgen in Stiens. Je kunt wel merken dat de wedstrijd om de KlasbakTrofee steeds dichter bij komt. Werd ik vorig jaar door de concurentie uitgenodigd voor koffie voor de start en werden er zelfs foto's genomen dit jaar helemaal niets. Het gevoel van PSV om zo maar te zeggen. Maar goed ik ben  daar natuurlijk niet boos om hooguit...

De benen waren nog niet hersteld van woensdag moet ik eerlijk bekennen. Maar het was ook een competitieloop dus de bedoeling was om slim te lopen zonder voluit te gaan. Zoals wel vaker in de sport kan de taktiek al snel de prullemand in. Eerst nog in gezelschap van mijn grootste concurent voor het podium van het jaarklassement dacht ik em snel te lossen om aan te sluiten bij een sneller groepje. Helaas bleek dat groepje niet sneller en kon ook mijn concurent aansluiten. Het tempo zat er toch wel aardig in, in ieder geval sneller als mijn bedoeling was, en terugweg vanaf de Dokkumer Ee met tegenwind werd er gepoogd kop op kop te gaan lopen. Een kwam niet op kop, eentje 1 keer, dame paste, Dennis 1x en daarna mijn concurent en de beste loper van het groepje en ikzelf. Met 3 man liep het aardig door en ook de dame nam nog 1 keer over toen er al 3 man gelost waren.

Toen mijn concurent luidkeels liet weten dat de snelle loper en ikzelf het tempo opvoerden wist ik genoeg. Dit zit in de knip en na km 10 zelfs met tegenwind onder de 5 min te hebben gelopen kon ik met gerust hart de snelle man laten gaan in de laatste 500m. Weer goede zaken gedaan en redelijke tijd. ietsje langzamer dan vorig jaar (toen 11,8 nu 11.7/uur) maar wel tevreden. 
Nu kijken wat het weer gaat doen en anders woensdag naar Wijnjewoude voor de 10km. Bij redelijk weer wordt het fietsen.
http://connect.garmin.com/activity/310919692

Geen opmerkingen:

Een reactie posten