Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

woensdag 1 mei 2013

We mogen weer

Vandaag de jaarlijkse sportkeuring en elk jaar wordt de motivatie hiervoor minder. Het is me zo langzamerhand wel bekend dat ik te zwaar ben, een te hoog vetpercentage heb , sommige jaren krimp, cholestorol te hoog is, de maximale hf afneemt,het wattage afneemt etc.

Dat is dan ook de reden dat ik de laatste jaren niet meer voluit ga want dat is mi zinloos. In 2002 ging ik nog wel voluit en was de max HF 201. In 2006 was het nog eens 198 en in 2010 nog 193. De jaren erna vond ik het wel best en vandaag hield ik na hf 176 de benen stil. Ter vergelijk: in de LBL cyclo haalde ik nog 178 zonder voluit te gaan. In februari nog een keer 180 bij het hardlopen. Vorig jaar 1x volle bak hardgelopen over 10km en toen was de gem hf 179 en de maximale 189. Het wattage neemt dus ook navenant af met de hf: hoogste was ooit 350 watt en vandaag lieten we het dus na 300watt lopen.
Het grootste voordeel van voortijdig afhaken: morgen geen zere poten

Wat wel belangrijk is zijn de gezondheidswaarden: suiker, hb gehalte,bloeddruk allemaal uitstekend net als het hartfilmpje van de test. Wat niet goed was: het cholestorolgehalte; dat was zelfs niet te meten. Gelijk verwijzing meegekregen om bloed te prikken.

Voor zover daar waarde aan te hechten is: wederom een record vetpercentage: 29,5% bij 69,6kg. Even in het archief gekeken: in 2009 68kg en vetpercentage 20,8 maar in 2007 66,6kg en 25,9 vetpercentage dus ja volgens mij is het maar net wie en hoe er gemeten wordt. Hoe dan ook gaat er nog wel wat af tot aan september en dan zullen we wel rond de 65-66kg uitkomen, vet of geen vet.

Overigens acht ik mij zeer kansrijk om nu al de 2e prijs van dit jaar te pakken: vetste renner van het peleton. Benieuwd of de concurentie dit nog kan verbeteren.

Morgen maar even een blokje hardlopen, de medische verklaring voor de cyclo's hebben we weer binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten