Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

vrijdag 30 maart 2012

Heiligschennis of gewoon ouderwets?

Zondag is het zover: DE Ronde zonder Muur van Geraadsbergen. Voor mij heiligschennis en dan maar ouderwets maar de Muur hoort in DE Ronde!

Gemiddeld: 6.8 %
Afstand: 1 km
Hoogte start: 33 m
Hoogte top: 101 m
Hoogteverschil: 68 m
Maximum: 20 % 

 Voor mij heeft de Muur een speciale betekenis; ik kende em van de tv en was begin 80-er jaren een aantal keren in Vlaanderen. De eerste klim die ik ooit reed was de Muur en de 2e de Bosberg. Een paar dagen Tour kijken in Belgie en Noord Frankrijk kwamen we bovenop de Bosberg een camping tegen: Camping Galmaarden:
Eigenlijk waren hier alleen maar vaste plaatsen en geen tenten. Maar de erg vriendelijk Vlamingen maakten voor ons graag een uitzondering en zo zijn we hier een aantal malen geweest. Even een paar keer bij de Tour etappe kijken en dan snel naar de camping voor de finish. Omdat er alleen caravans stonden was iedereen voorzien van een eigen tv maar voor ons werd speciaal de kantine open gedaan. "U kunt uw eigen bier wel intappen en leg maar een paar BFR op de bar" was het verhaal. Ook s'avond waren we van harte welkom bij de campingbeheerder annex kroegbaas om bij hem in de huiskamer naar het WK voetbal te kijken. Prachtig.

Op 6 juli 1982 zat de Muur van Geraadsbergen in de Tour. Ze gingen niet over de steentjes maar namen de asfaltweg door het centrum omhoog:

We herkennen Rudi Pevenage, Bernard Vallet, Johan vd Velde, Phil Anderson, Sean Kelly.
      Rechts Johan vd Velde

                                                              Jan Raas en Peter Winnen.
Hoe dan ook gaan we as zondag wel weer genieten maar toch blijft het gevoel ik mis iets. Maar goed via onderstaande link het nieuwe parcours:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten