Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 4 november 2012

Terug naar Terschelling

Zingt de local hero Hessel en hij heeft gelijk; het is de moeite waard nog een keer terug te gaan na vandaag mijn eerste halve marathon ooit op Terschelling gelopen te hebben:



Henk Postma Friesland 1959 358e M50  2:00:42 


De voorbereiding was wat moeizaam verlopen de afgelopen weken dus van te voren al besloten dat alleen uitlopen het doel was en mocht dat lukken zou het wel heel slecht moeten gaan wilde ik niet binnen 2.10 de finish halen. Het weer was prima en de beloofde harde wind bleef uit en de regen kwam pas na de finish. Achillespees gaf geen problemen meer gelukkig.
Vrijwel achteraan gestart en achteraf heb ik het hier laten liggen. Ben er vrij zeker van dat ik met een eerdere start < 2 uur had kunnen lopen. Maar goed dat was niet erg want geen doel op zich vandaag.

Eerste 4km liepen wel redelijk soepel ondanks het kontinue slalommen langs langzamere deelneemsters. Inderdaad het zijn vrijwel alleen maar vrouwen die in de weg lopen wat me vorig jaar in Nijmegen ook al opviel. Gewoon met 3-5 vrouw zoveel mogelijk links lopen lijkt het motto te zijn.
Op dit moment nog steeds op een prima schema van net onder de <2 uur. Na een km of 7 werd het wat minder en derhalve iets op reserve gaan lopen. Ging nog steeds niet slecht en kon nog een acceptabel tempo handhaven. 10km was iets in de 56.44 dus nog aardig. Na 12km kwam dan het zwaarste deel op het strand en kregen we 3km met langzame tijden van 6min of langer. Strand viel erg tegen; vorig jaar op Ameland liep dat een stuk gemakkelijker. Maar goed ook dat werd overleeft en na 15km kon ik me weer herpakken met km tijden van rond de 5.50. Eigenlijk nooit in de problemen geweest en zodoende redelijk lekker de laatste km's kunnen lopen. Best wel tevreden met de prestatie op zich.

Met wat meer training en mss een iets gemakkelijker parcours moet er nog wel ruimte voor verbetering zijn gezien de , voor mij, relatief lage gem hf vandaag van 161. Foto's zullen nog wel volgen.

http://connect.garmin.com/activity/240194212 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten