Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

woensdag 11 april 2012

Slach troch de Wouden

Vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer een ritje op de fiets. Weinig wind, redelijke temperatuur 11-12gr, kleine kans op een bui in het (Friesche) binnenland aldis de voorspellimgen dus dat moest goed komen.

Na 1 km was in ieder geval duidelijk dat het eerste niet klopte. Forse tegenwind. Maar goed onderweg maar eens bekijken wat en waar we gaan rijden. Ze hebben het over mooie, typische Nederlandse luchten maar ik prefereer toch Italiaanse of Franse luchten:

Af en toe de wind een stukje tegen maar meest voor de wind ging ik richting de Wouden waar we op meer beschutting mogen rekenen. Zo ter hoogte van Sigerswald/Garijp is het zover en gaan we richting de Tike:
   Typisch huisje voor deze streek.
 
We gaan verder via Eastermar, vlak langs Harkema naar Drogeham, Augustinusga em vervolgens hier uit te komen:

Een neef van mij heeft hier een mini camping aan het water en daar even een bakje koffie gehaald na 45km.
Na de koffie wind voornamenlijk tegen richting Twijzel; hier een paar spetters maar ik kon gelukkig net aan de goede kant van de buien blijven:

Van Twijzel via Veenklooster/Kollumerzwaag naar Zwaagwesteinde. Aldaar een prachtige rotonde alleen was er geen afrit voor fietsers.... Terug: een bord doodlopende weg behalve voor fietsers. Hier dan maar in en het liep echt dood ook voor fietsers.... Weer terug en en er kleine cross van gemaakt en via een stuk gras weer naar de weg. Hierna kwam ik weer op de route en via Kuikhorne, Veenwouden naar Bergum iv de wind om zodoende de bekende route via Hardegaryp, Tietjerk,Groene Ster met windkr 5 tegen te rijden. Via de stad weer naar huis en na 89km weer thuis gekomen.

http://connect.garmin.com/activity/166984517

Als ik nu de tv aan zit en naar de Brabantse Pijl kijk eigenlijk hier nog goed getroffen met het weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten