Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

maandag 14 mei 2012

Een rit met liefhebers

Gister stond een bijzondere rit op het programma in Haastrecht: je kon alleen deelnemen met een Gios. Dus de aloude Gios Torino Superrecord van de zolder gehaald in aangemeld.

Op tijd vertrokken alleen kon de Tom Tom geen satelieten vinden. Bij Heerenveen nog steeds niet dus dat gaf te denken, herstart geen soelaas. Op parkeerplaats gestopt om op de kaart te kijken. Helaas geen Haastrecht op de kaart. Tot Utrecht was het geen probleem maar dan? Tom Tom nog eens gereset maar die ging over in het Est en was niet meer aan de praat te krijgen. Dus stoppen bij tankstation:
-ik: mevrouw verkoopt u kaarten?
-zij: ja, achter de kassa
-ik: ik zoek een kaart waar in ieder geval Haastrecht op staat
-zij: u denkt toch niet dat ik die kaart helemaal ga openvouwen?
-ik: als u mij kunt vertellen waar Haastrecht ligt wat mij betreft niet
-zij: ik kijk even op een klapper.
-ik: dat is heel fijn van u.

Uiteindelijk de tip om in Utrecht, Rotterdam aan te houden en dan Gouda. Dat gedaan maar na zo'n 195km bij Alpen aan de Rijn nog geen bord Haastrecht gezien. Dan maar bellen, op het goede spoor gezet naar Gouda. Helaas in Gouda behalve werkzaamheden geen borden en 3 keuze's. Verkeerde gok dus even later nog maar eens de hulplijn bellen. Die was duidelijk en zo kon ik uiteindelijk toch nog in Haastrecht arriveren. De organisator bestelde een bakje voor mij, waarvoor hartelijk dank, en na het parkeren en uitladen van de fiets dan vertrek.

Na de Boretti van vorige week had ik geen hoge verwachtingen van een route in de Randstad maar ik moet eerlijk zeggen de organisatie had een prachtig rondje gemaakt in het Groene Hart. Over het algemeen over rustige wegen, veelal langs het water en zelfs een oversteek met een pont zat in de rit. Je waande je bijna in een thuisrit. Leuk terras bij Cafe de Haven in Roelofsarendveen voor de koffie en appelpunt en nog door Rijpwetering, het dorp van mijn jeugdheld Joop Zoetemelk (zie foto beeld bij gister). Leuk gezelschap met al die Giossen en het weer was ook prima. Pas in het laatst ging de zon weg en werd het iets frisser. Topdag mede dankzij een kundige organisatie.

De route: http://connect.garmin.com/player/177952067

Filmpje: http://vimeo.com/42086359



Hieronder nog een paar plaatjes van de rit:


2 opmerkingen: