Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

dinsdag 15 mei 2012

Meer plaatjes van Stiens

Wederom niet echt fietsweer met 8 graden en continue regen. Maar goed zojuist de tank van de auto weer volgegooid om donderdag af te reizen naar Sauerland. De weersvoorspellingen zien er redelijk goed uit; droog en eerst 11 en later 15-19 graden met zon. Daar teken ik voor. We hopen daar zo'n 300km te rijden (gokje 4500-5000hm) met oa klimwedstrijd op de Grosse Buttenberg. Op zondag dan nog een leuke verrassing als afsluiter voor sommigen: der Mauer von Obermarsberg (% in de dubbele cijfers en begint met een 2.....)

Woensdag nog even meedoen aan de Bulleloop in Lekkum; denk deze keer gezien Sauerland maar niet de 10km maar de 5,8km.
Ook nog een afspraak gemaakt bij het SMA; ik heb de pest aan deze test, je krijgt er alleen maar zere benen van. Ik ga ook niet meer tot maximaal 197, geen zin meer in.Maar goed in Frankrijk willen ze nu eenmaal een medische verklaring (en waar ze dan meestal niet om vragen.....) dus toch maar weer de jaarlijkse sketch:
-sportarts: uw maximale hf is een stuk lager in vergelijking met vorige jaren (max 197, nu +/-181)
-sporter: ik dacht dat de max hf minder werd naarmate je ouder wordt
-sportarts: ja maar niet zoveel verschil
-sporter: ik heb alles gegeven, er zat niet meer in
-sportarts: vreemd dat zou niet zo'n verschil moeten zijn
-sporter: ik voel me prima, fietsen gaat goed, lopen nog beter
-sportarts: heb ik u al eens doorgestuurd naar een dietiste?
-sporter: ja ik weet er inmiddels alles van
-sportarts: toch is uw vetperecentage veeeel te hoog met +/-26%
-sporter: ik weet waar het zit maar ik begrijp het niet, ik leef voor mijn sport
-sportarts: uw gewicht is ook 3kg hoger dan vorig jaar en dat in deze periode
-sporter: klopt ik zit zelfs nog boven mijn max wintergewicht (68kg)
-sportarts: wat is er gebeurt?
-sporter: beetje laten lopen na augustus vorig jaar en opgelopen tot 71kg dus toch nog wat eraf.
-sportarts: ik zou er toch wat meer om gaan denken
-sporter: in principe gaat het anders volgend jaar
-sportarts: die uitspraak komt me bekend voor
--sporter: klopt, bedankt en tot volgend jaar.

Nog 5 weken het fietsseizoen is alweer voorbij. Met Sauerland, Elfsteden komen er toch nog ruim 500km bij in de voorbereiding en als het fatsoenlijk weer is zelf nog wat ritjes en dan moeten we er klaar voor zijn. Op zich wel vertrouwen in.

Nog wat plaatjes van Stiens, met dank aan de plaatselijke fotograaf dhr Red Bull:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten