Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

dinsdag 9 april 2013

2014

Ik had al een tijdje het idee om een jaartje over te slaan en volgend jaar alleen in september een weekje in Frankrijk te gaan fietsen met dan wat voorbereiding in de zomer in het mooie weer.

Maar er is iets wat wat mij erg aanspreekt en mede door een zeer enthousiaste fietser ergens uit het westen wordt dat steeds meer aangewakkerd. Ik was daar al eens om de finale te rijden tijdens de Superklassieker:





Iets wat mij altijd tegen hield was de nogal lange afstand van 270km. Maar de afstand is ingekort tot 210km en dat bied perspektief. (in noodgevallen is er ook nog 120km). Zeker omdat de rit in juni is en dat zou genoeg voorbereidingstijd geven.

http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=132&Itemid=13

Mochten we deze gaan rijden zullen we er maar weer een volledig seizoen van maken en zal er ook nog wel een weekje hooggebergte inzitten eind juni vermoed ik.



7 opmerkingen:

  1. Ik val van mijn stoel, Henk! Jij naar Roubaix?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoeveel stroken heb je toen gedaan?

      Ik weet niet of je het filmpje op YouTube hebt gezien van de toerversie van 2012? http://www.youtube.com/watch?v=njh182u8iaI

      We hadden 31 stroken...


      Verwijderen
    2. Leuk filmpje; had em al eens gezien. Wij reden met de Superklassieker vanaf Carrefour de L'Arbre de rest van het parcours. Dat is uiteraard niet te vergelijken met de hele rit ondanks oa de Koppenberg die we al hadden gedaan. Wordt een mooie uitdaging!

      Verwijderen
  2. Klinkt goed, lijkt mij meer op mijn lijf (90 kg) geschreven dan het vlieggewicht van jou

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan aardig over de kasseien rijden, vraag de Adelaar maar haha.
      Maar Belgie of een paar stroken van P-R is natuurlijk wat anders dan 52km. Maar goed dat is dan weer de uitdaging!

      Verwijderen
    2. Maar ik begrijp we hebben nog een deelnemer?





      Verwijderen