Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 13 september 2015

Het hoog(s)tepunt van dit fietsjaar

En dat was voor dit seizoen Col du Galibier 2642m
Had de Galibier al eens gereden vanaf de andere kant via de Col du Lautaret maar nog nooit vanaf Valloire. Tevens een mooie verkennning voor de Marmotte volgend jaar.

De Telegraphhe had ik wel eens gereden dus die dit keer overgeslagen vanwege het vele verkeer hier. Het was gewoon filerijden met auto's, campers etc. Geen lekkere fietsomstandigheden. Het bordje kan wel van de andere kant gepakt worden op de terugweg.

Gestart dus vanaf de top van de Telegraphe en na Valloire begon dan de klim. Het marcheerde prima en ik was al snel eenzame koploper. Maar vanwege de warmte na 7km toch maar een stop gedaan van een minuut of 5 in de schaduw. Even pissen, flink drinken en daarna weer verder. Al snel bij Plan Lachat en in de verte zag ik de 2 koplopers nog ver voor me uit. Bij Plan Lachat begint dan een lastig stuk met veel bochten maar wel een prachtige omgeving. Na een km of 5 wederom even een schaduwstop. Hierna liep het boven verwachting en had ik, hoe relatief in mijn geval, een lekker tempo te pakken. De koplopers waren nog ver weg maar ik liep snel in. Een km of 3 onder de top had ik ze pakken en gelijk maar overgenomen om mijn eigen tempo te houden. Uiteindelijk met1 man in het wiel boven gekomen. Wat een heerlijke klim gereden, zwaar dat wel maar het ging prima en geen kramptoestanden.


Hierna weer afdalen naar Valloire om nog even naar de top van de Telegraphe te klimmen:
Mooi dagje met 46km en 1339hoogtemeters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten