Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 13 februari 2011

De eerste hoogtemeters nooit zo vroeg in het jaar

In het verleden werd er eerst wel 1 of 2 keer de Holterberg bezocht alvorens af te reizen naar het TeutoburgerWald maar dit jaar gaat het anders. Berichten waren goed voor vandaag en die kwamen ook uit: 9 graden en regelmatig zon waren uitstekend om een rondje te fietsen. Het zou wel een kort rondje worden want ik heb veel minder km's dan andere jaren. Oa de Kleeberg, Holperdorperstrasse, Doreberg en de steile klim naar de voetbalvelden werden beklommen.

Het verschil met andere jaren was wel merkbaar maar ook wel logisch gezien het vroege tijdstip in het jaar en de mindere trainingsvoorbereiding in vergelijking met andere jaren. Het bijhouden van het hardlopen kost km's en in november/december vrijwel niets gereden.
Regelmatig zag ik mijn medestrijders de Red Bull en Marinho dan ook van mij wegrijden. Sociaal als ze zijn wachten ze dan altijd verderop wel even. Ook weer gezellig Kaffee mit Apefelstrudel bij Zum Urrberg. Mannen bedankt voor deze plezierige dag. Inspannend was het maar ontspannend door de manier van rijden met elkaar des et meer. Uiteindelijk 64km met 1000hm afgelegd. Dit smaakt naar meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten