Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 13 oktober 2012

Afzien in de Wouden

Vandaag stond de Fytrisloop in Zwaagwesteinde op het programma. In een vorig leven, pak em beet 22 jaar geleden hier ook als eens gestart voor een 15km wat tot vorig jaar mijn langste afstand altijd was gebleven. Geen idee of het parcours hetzelfde was als toen; zeker is wel dat de start en finish toen niet op de skeelerbaan was want die bestond toen nog niet.

Ruim 200 man/vrouw aan de start en het was droog, wel fris met 8-9 graden maar gezien de vooruitzichten was droog al mooi en het bleef de hele loop droog dus dat was een meevaller. Heel mooi parcours met onverharde stukken, slechts 1 deel langs het spoor was slecht door de vele regen. Kon helaas het aanvangstempo niet vasthouden en de km tijden liepen gestaag op zonder in te storten. Wel last van bovenbenen, heupen en rug maar goed dat zou er bij horen volgens de kenners. Gestaag doorlopen was het parool en onderweg bij de 3 verzorgingsposten even rust pakken en drinken. Uiteindelijk na bijna 15 terug bij de skeelerbaan en besloten er toch nog maar een lusje tegen aan te gooien. Ofschoon het niet best ging had ik niet de illusie dat dit een volgende lange training beter zou gaan dus dan maar even langer afzien. Uiteindelijk na 17,4km over de finish en dat was dan ook weer gelijk de langste loop ooit. Ik vind het nogal wat 1 uur en 38 minuten lopen maar goed er zal binnenkort nog een klein half uur bij moeten komen.

Al met al een leuke loop, veel vrijwilligers en goede verzorging en dat voor 2,50. En aan de finish nog wat van een sponsor:
   Daar ga ik mijn ouders maar een plezier meedoen denk ik.

De gevens van vandaag: http://connect.garmin.com/activity/232846077











Geen opmerkingen:

Een reactie posten