Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 22 juni 2014

Halve Marathon Sneek

Niet mijn beste (3e tijd van de 4 gelopen) want het was afzien de laatste 5km in de halve marathon van Sneek. Het beste was er wel af. Ofschoon het in het begin nog wel aardig ging is het ook aan de km tijden wel af te lezen dat het geen toploop was: bijzonder onregelmatig terwijl ik normaal redelijk vlak kan lopen:

http://connect.garmin.com/activity/525753159

Deels te verklaren door het gebrek aan training de laatste tijd maar ook vooral doordat het een grote inhaalrace is geworden. Ergens achteraan gestart en uiteindelijk in 1.53.33 gefinished. Dat was goed voor een 501e plaatst van de 1445. Dus zo'n 800 lopers ingehaald zo ongeveer. Dat is niet erg maar het huisvrouwensyndroom was weer overduidelijk aanwezig. Het blijft mij een raadsel waarom mensen voornamelijk links blijven lopen, liefst zoveel mogelijk mensen naast elkaar zodat je niet kunt passeren. Het waren voornamelijk vrij smalle paden dus erg veel tijd verloren hierdoor. Wat dat betreft best wel tevreden gezien de omstandigheden en voorbereiding.
Als ik vooraan was gestart had een 1.50 erin kunnen zitten en wanneer ik gewoon doorgetraind had de laatste 5 weken was ik zeker in de buurt of onder m'n pr van 1.48 uitgekomen.
Dus wat dat betreft nog een mooie afsluiting van het loopseizoen wat dan wel geen marathon heeft opgeleverd maar wel pr op d halve met 12 minuten verbeterd tot 1.48 en op de 10 Engelse Mijlen (16,1km) met 7 minuten tot 1.19.

Nu even in de rust komend week en dan wacht de voorbereiding op de volgende halve marathon:

Ik teken hier voor m'n tijd van gisteren........

Lopen voorlopig even niet tenzij het slecht weer is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten