Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

donderdag 26 juni 2014

Russische roulette in Stiens

Sommige plekken kun je beter mijden, zoals bv stad Leeuwarden (vandaag een uitzondering en toch door de stad), Sneek omdat hier veel gekken wonen en de wegaanduidingen volstrekt onduidelijk zijn.
Maar vandaag kunnen we Stiens hier aan toevoegen. Ik kom eigenlijk zelden in deze nomadenstreek maar vandaag op terugweg vanuit Holwerd dan toch door Stiens.

Als eerste een graafmachine die iets met de berm doet en gewoon achteruit rijd zonder te kijken terwijl ik er net passeer, dan een paar meter verder een duif met opstartproblemen die ik rakelings mis (het was natuurlijk wel bekend dat het daar geen hoogvliegers zijn) en tot slot rijd er weer een paar meter verder een busje me bijna van het fietspad omdat ie afsloeg zonder uit te kijken.
Het zal duidelijk zijn dat de route's voorlopig weer in andere richtingen zullen gaan.

Omdat er weinig wind was voorspeld, wat dus niet klopte agv al die buien die her en der vielen, maar eens een ritje naar het Noorden. Helaas eerst dan door Leeuwarden heen:

Vervolgens kunnen we door Snakkerburen langs de Ee naar Lekkum:

Vanaf Lekkum de omgekeerde Elfstedenroute naar Dokkum. Na 30km tegenwind werd dan Dokkum toch bereikt:
Het bleek dat hier wel een bui was gevallen want sommige wegen waren hier nat. Vanaf Dokkum tot aan Holwerd eindelijk een lekker stuk van 9km voor de wind.
Vanaf Holwerd weer zijwind en uiteindelijk Stiens zonder brokken kunnen passeren en via Leeuwarden naar Ritsumasyl waar de wegen ook erg nat waren. Laatste stukje dan weer naar huis:
Uiteindelijk kunnen we langste afstand van dit jaar noteren:
O ja kwam Bauke Mollema nog tegen bij vertrek en wat rijd zo iemand toch soepel en gemakkelijk.
Nog maar even doortrainen denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten