Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 9 augustus 2014

Een shirt moet je verdienen

Ik zag gister iemand trots een shirt dragen van een tocht die hij niet zou rijden. Mss heeft het met de leeftijd van diegene te maken (67jaar) maar het is absoluut not done in de wielersport een shirt aan te doen van een rit waar je niet bent gestart.

Sinds vandaag mag ik onderstaand shirt dan wel aan doen. Het valt een beetje in de categorie van het 2e shirt. Vorig jaar zag ik personen met dit shirt aan zonder de rit te hebben gereden. Wielrenners onwaardig zulke lieden:
Er waren nog meer overeenkomsten tussen beide tochten: het water kwam met bakken uit de hemel. Voor de start al dweil door nat toen een stortbui naar beneden kwam terwijl ik van de auto naar de start reed. Bij de start helaas geen mogelijkheden te schuilen.
 Wind was stormachtig en meest vol tegen. Bij zijwind was het houden en keren om op de soms smalle paden te blijven. Onderweg nog een keer stoppen voor een brug die recht omhoog ging:






De route was niet bijster boeiend en dat kwam dan in principe weer goed uit omdat je door de harde wind erg moest opletten en weinig om je heen kon kijken. Na 40km haalden we in Zuidhorn Bauke zelf in die een kwartier eerder was gestart:




Prima verzorging! Ook veel seingevers onderweg en dat was ook dik in orde.

Op 5km van de meet dan een heuse kasseistrook. Hier haalden we dan ook de hoogste hf van de dag: 167. Helaas werd ik door een windvlaag uit het wiel van Marinho ,letterlijk, geblazen maar net voor de laatste meters van de 2km lange strook had ik em weer te pakken.
 Na 65km komen we dan weer bij start/finish. Enige minpunt is hier dat alles buiten is en dus nat. 





Bakje koffie genomen en een Aa drink+bidon+een gel in ontvangst genomen en toen weer huiswaarts. Gezien het parcours wat mij tegenviel ga ik deze rit niet weer rijden.


Bij het analyseren van de data zal er ongetwijfeld grote paniek ontstaan bij de concurentie want over 139km een gemiddelde van 41km/uur halen is voor de meesten niet weggelegd. Gewoon harder trainen mannen!

Gister ook nog even Franeker vv gereden: 35km. Bij Keimpetille de pont gepakt:

Komende week wordt het weer een stuk minder; dat zou jammer zijn voor een mogelijk Ardennen offensief. Het hardlopen maar weer eens oppakken vermoedelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten