Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 2 augustus 2014

Het peleton is zooooooo 2013

De laatste keer dat ik in groepsverband reed was 6 september vorig jaar. Je bent dan benieuwd hoe het zal gaan en/of er iets veranderd. Wel de conclusie vandaag was: het ging best wel goed en er is niets veranderd.

Ik heb dat verwoord in een bericht aan de club:
"2014Pieter Weening Classic.
Vandaag onder geweldige omstandigheden met 18 man/vrouw de PWC gereden. Prachtige route. Wat mij betreft vandaag een cijfer 9.
Waarom dan geen tien?

Wel ten eerste wilde de penningmeester een adres bezoeken voor koffie waar geen gebak was. Dat kost zeker een halve punt.

Die andere halve punt gaat eraf wat mij betreft om het volgende:
er zijn in het peleton ook minder getalenteerde rijders cq rijders die liever niet met hoge gemiddelde's rondrijden. Waaronder ikzelf. Als niet getalenteerde krabbelaar probeer ik toch te genieten van onze mooie fietssport.
Vandaag moest ik op een gegeven moment afhaken. Later volgde nog een ander deel wat op achterstand werd gereden. Mi is dat niet nodig rekening houdend met het volgende:
-de mensen op kop houden even in na een bocht, een wegversmalling of bij passage van een auto op een smalle weg.Dat voorkomt dat diegenen die verderop in het peleton zitten geen gaten hoeven dicht te rijden. Dat is namenlijk niet vol te houden.
-bij het oversteken van een weg dienen de voorsten te bepalen of de hele ploeg kan oversteken. Is dat niet zo dan gewoon stoppen. Het heeft geen nut en het leid tot gevaarlijke situaties (vandaag ook een claxonerende auto) en uiteindelijk moet er toch weer gewacht worden.
-bij wind schuin tegen kun je beter geen 33/uur rijden. Diegenen die het al niet gemakkelijk hebben komen zo in de problemen zoals aan het einde.

Dit is niet om negatief te doen want dat verdiend zo'n mooie dag niet maar voor een volgende keer kan het mss wel nuttig zijn".


En ja de eerste afhaker was ikzelf. Ik had nog te weinig sprinttraining gedaan om het vol te houden mits ik dat al gewild had. Dus een deel voor de 1e stempelpost eerst alleen, later met nog 3 afzakkers en nog even later met nog 3 anderen lekker in een groepje gereden. Het duurde erg lang voordat het peleton besloot te wachten. Uiteindelijk de rest van de rit in het peleton gereden en het was wachten tot er nog een deel afging en dat gebeurde. Niet zo moeilijk te voorspellen. Maar uiteindelijk gezamenlijk aangekomen in Surhuisterveen na een prachtige route.

Ik houd er zeker geen mindere gevoelens aan over want in principe had ik deze rit ook solo uit kunnen rijden zonder problemen. 

Goede hoop dat in de toekomst dit beter zal gaan want in het transfercircuit gaat het gerucht dat een wegkapitein van FTTC Stiens zal worden aangetrokken. Hij zou zelf zijn fiat al hebben gegeven.

http://connect.garmin.com/activity/555151805#

Op naar de Mollematocht!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten