Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 23 augustus 2014

Wat is een bui?

Dat vroeg ik mij vandaag af dus maar even opgezocht:
" Een bui is een korte periode met neerslag, in het algemeen korter dan een uur. Wordt er langere tijd aanhoudende regen verwacht, wordt dit meestal aangekondigd met ‘regen’ of frontale neerslag. Een bui kenmerkt zich meestal door wisselende intensiteit van de neerslag."

Vandaag gaf de buienradar de hele dag buien aan op een uur net na de middag na. Ik rekende er eigenlijk dat de straat mogelijk blank zou komen te staan. Maar alles wat er gebeurde er viel geen neerslag.... In tegendeel de meeste tijd was het zonnig. Tegen het einde van de middag was ik het wel zat en toch nog vertrokken voor een kort rondje van 42km. Prima weer, 16graden, zon en geen stormen zeker geen neerslag.

Vlkabij huis gebleven en op het gemak naar Marssum-Beetgum-Menaldum-Dronrijp-Franeker-Schalsum-Peins-Menaldum-Dronrijp weer naar huis.

http://connect.garmin.com/modern/activity/571834361

Achteraf had de Slachtetocht ook wel gereden kunnen worden. Morgen maar weer even kijken, in ieder geval geen Holland Venetietocht.


1 opmerking:

  1. De Slachtedyktocht verliep helaas ook niet helemaal droog. Sommige buien dreven ons voorbij, maar andere fietsten we middenin. Gelukkig was het slot weer zonnig. De fiets heeft weer een flinke poetsbeurt nodig.

    BeantwoordenVerwijderen