Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 21 februari 2015

Een muts ipv een spatbord

Vandaag waren de berichten veel buien zodat er op voorhand al was besloten naar Langezwaag te gaan om 10km te gaan hardlopen. Probeer toch zo'n 1-2 x per maand nog wat te lopen. Ipv een spatbord op de fiets een muts op het hoofd want het was nog frisjes met wat wind.

Die muts speelde vandaag nog een rol. Bij het lopen van de auto naar de inschrijving was er iemand die zei wat een mooie muts (het was de muts van de Cross Duathlon Heerenveen). Ik zei ja fijne muts. Heb je meegedaan? Ja dat leek me dan wel logisch natuurlijk. Dus ik vroeg deed jij ook mee? Nee was het antwoord dat lukte niet want ik ben de organisator. Ok we waren het er over eens dat het een zware editie was. Het was ook nog nooit eerder gebeurt dat er teams/deelnemers uit de wedstrijd moesten worden genomen. En hij kende mijn ploegmaat Richard want hij had 100m van hem af gewoond. En het hield maar niet op hij kende Robert P ook want daar had ie mee gevoetbald.

Allemaal leuk natuurlijk maar er moest ook nog gelopen worden. Op voorhand leek 10km me een heel eind gezien de minimale loopactiviteiten de laatste maanden. Derhalve leek me 11km/uur dus zo rond de 55-56minuten nog net te halen.
Vanaf het begin liep het echter prima, klein dipje na ruim 5km maar tegen de wind in weer kunnen herstellen. Er werd her en der nogal geklaagd over de wind maar in tegenstelling tot het fietsen heb ik daar met lopen meestal geen last van zoals ook vandaag. Aan het einde ook nog wel wat over en derhalve zeer tevreden met 53.03.

Zo kunnen we eerst weer een paar weken overslaan tenzij het slecht weer blijft maar voor woensdag wordt droog aangegeven dus wellicht dan wat kilometers op de fiets en als het meezit maandag tussen de buien door.

https://www.strava.com/activities/257795909

Geen opmerkingen:

Een reactie posten