Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 19 juli 2015

Ronde Lauwersmeer

Het was al jaren geleden, ik dacht nog met de Govl fietsclub, dat ik een rondje Lauwersmeer had gereden. Dacht toen via Zwaagwesteinde langs het water oa naar Warfstermolen. Deze keer via Buitenpost en dat is toch wat minder omdat je langs de rijksweg rijd. Ook de terugweg was anders. Ik herinner me Driesum, Anjum,Damwoude ipv Holwerd-Stiens. Maar goed dat dan maar de volgende keer.

Het was nogal winderig en niet gunstig om eerst door de Wouden te gaan maar goed dat wilde men toch doen. In het begin niet de beste benen maar na de koffie ging het beter en de krachten waren goed verdeeld zodat ook het lange stuk vanaf Lauwersoog met wind tegen terug zonder problemen ging. Koffie met gebak in Lauwersoog:
Dat was prima geregeld door de ploegleider van dienst gisteren; ook nog een 2e bak koffie.
Het zat verder prima in de haven; was ook lekker fietsweer, jammer van de erg harde wind.
Op de terugweg passeerden we nog het oude vissersdorp Wierum;

Naast de harde wind waren ook al die hekken langs de zeedijk nog een opgave. Maar goed uiteindelijk na, net als vorige week, 123km weer thuis. Lekker gefietst, de Dolomieten trip heeft duidelijk geholpen. Morgen interval training en as zaterdag bij goed weer de Pieter Weening Classic. Nog een paar weken doorzetten met 21/22 augustus nog wat klimwerk in de Ardennen om dan het seizoen af te sluiten in de Alpen en bij, ja daar is ie weer, de Mont Ventoux.

https://www.strava.com/activities/348561689

Geen opmerkingen:

Een reactie posten