Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 12 juli 2015

Rondje Bakkeveen

Na Italie is het dan weer moeilijk opladen om te gaan fietsen. Op vrijdag eerst maar even een kort rondje van 25km. Rustig aan maar toch de berm ingereden door een trut in een auto die met de mobiel in de weer was. Ik kwam ook nog van rechts. Wat een idioot ben je dan als je zonder te kijken (ook geen richting aangeven) een bocht neemt. Zelfs een sorry kon er niet af. Helaas was mijn basissnelheid te laag om er achter aan te gaan.

Op zaterdag dan maar even met 10 anderen van Tc de Fietsfriezen een bakje koffie met gebak halen bij de voorzitter in Bakkeveen. Een beetje voorzitter heeft natuurlijk een buitenhuis en we noemen geen namen maar een dit jaar debuterende Klasbakrenner had een mooie route uitgezet richting Bakkeveen. Was niets mis mee want een mooie tocht door de Friesche Wouden. Helaas werd een bord waarop op stond dat de weg afgesloten genegeerd:
Maar je kon er echt niet langs. Dus terug. Ondanks dat er kwartier eerder al een bord Bakkeveen 5km stond even later een bord Bakkeveen 6km. Dat schiet lekker op. Maar goed even een stukje door het bos en we kwamen dan aan op It Hout in Bakkeveen:
Koffie en gebak, het was allemaal dik voor elkaar en het zat daar prima in het mooie weer.

Na de koffie dan weer op de terugweg:
Via oa Lippenhuizen, Gorredijk en een mooi pad vanaf Oldeboorn langs het water naar Nes. In Akkrum dan het pad naar het aquadukt naar Grou. In Grou was het voor mij mooi geweest en niet meer naar Leeuwarden maar via Irnsum, Weidum naar huis. Mooie rit en 123km kunnen bijschrijven. Voor herhaling vatbaar.

https://www.strava.com/activities/343671580

Onderstaande was wel verdiend en door het inzakkende vetpercentage kan het ook wel weer:
Nog even een "team"foto in Bakkeveen:
Vanaf nu ga ik ook proberen 1x per week hard te lopen om de komende weken alvast weer te wennen en te proberen weer een 10km in de benen te krijgen. Dat zou me dan in september van pas komen wanneer ik weer meer ga lopen. Waarschijnlijk ook een paar keer atb-en en even wat minder op de weg. Want 2016 is nog ver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten