Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 31 juli 2011

Progressie

Het is meestal niet zo moeilijk progressie te boeken als je iets nieuws doet; zeker niet als er regelmaat in de training zit. Dat zit er nu eindelijk in bij mij en ik kan merken dat het snel beter gaat. Afgelopen dinsdag moeizaam de 1e 10km in 59.04 (10,2 gem) vandaag liep het erg soepel over dezelfde afstand: 54.00 (11,1 gem). De 1e km liep ik per ongeluk te snel in 5 min rond waar 5.30 gem over een km in eerste instantie de bedoeling was met enig verval zou ik dan op zo'n 57min moeten uitkomen. Dat verval viel nogal mee en dat is een goed teken ( de volgende 9km gingen ook in minder dan 5.30/km. (5.26) zodat er een mooie 54 min uitkwam.

Eerste doel alweer gehaald <55min. Nu eerst onder de 53, onder de 52, onder de 51 en uiteindelijk onder de 50. Maar dat laatste zal nog wel lastig worden. Misschien in oktober eens in een trimloop met goede weersomstandigheden. Zien we tzt wel.

Voorlopig gaan we door op de ingeslagen weg. Vermoedelijk woensdag weer een duurtraining en vrijdag of zaterdag tempotraining over 5 of 6km.

Vandaag ook maar ingeschreven voor de 7 Heuvelenloop in Nijmegen op 20 november. 23000 deelnemers.... Ben benieuwd hoe die 15km in de heuvels zullen gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten