Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 29 oktober 2011

Het gevoel en de klok

Soms komt dat overeen, soms niet; vandaag zeker niet tijdens de Ronde over Ried:
Redelijk vooraan gestart deze keer en de eerste 1,5km opgelopen met de winnaar van de 17km van vorig jaar Johnny van Zurk. Die had ik al een tijdje niet gezien en dat zou snel weer zo zijn want die liep echt veel te  hard. Na 1,5 hem laten gaan en toen kwam ik er achter dat het wel handig zou zijn de Garmin aan te zetten. Nog een km of 4-5 in de buurt van de Red Devil uit Leeuwarden gelopen maar die verdween langzaam maar heel zeker uit het zicht. Hij loopt een stuk beter dan dat ie skied want dan was het meestal andersom.
Het liep ook niet lekker en geen groepjes, dus alles alleeen gelopen vanaf km 3. De enige 3 die voorbijkwamen gingen op dat moment te snel voor mij.  Nadat we van Dongjum over Boer naar Ried over het nieuwe fietspad gingen sloegen we in Ried af richting Peins. Via Peins dan naar Schalsum terug naar Franeker waar bij Bloemketerp start/finish was. Tot mijn verbazing stond er bij de finish 1 uur 3 minuten en een paar sec op de klok....
In de training was 1 uur 9min en 53 de beste tijd dus dan komt het gevoel van vandaag niet overeen met de gelopen tijd en dat is dan een meevaller. De afstand nog even gechekt bij de als uiterst betrouwbaar bekend staande Red Devil en die wist mij te vertellen dat hij 11.97km had gemeten. Conclusie hij heeft 30 meter afgesneden!
De komende dagen vermoedelijk nog een foto genomen bij de tunnel bij Schalsum.

3 opmerkingen:

  1. Leuk Henk en het is inderdaad waar: die red devil kan beter lopen dan skien, qua techniek natuurlijk, want snel is dan weer wel! Alleen siet ut ur niet ût......
    Maar een leuke blog
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Peter "De Boerselaere"30 oktober 2011 om 12:48

    Ik zou zo zeggen: kom maar op met die skies, zullen e nog wel weer eens effe zien wie er het hardste kan.
    En als de afstand precies 12 km zou zijn Henk, dan zou ik dus 30 i.p.v. 3 m hebben afgesneden. Maar goed, het was weer een lekker loopje, of niet dan?
    Groetjes,
    Peter (Red Devil)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 30m is nog erger!

    Maar inderdaad leuke loop. En veel deelnemers lees ik.

    BeantwoordenVerwijderen