Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 17 mei 2014

Lange duur

na 2 weken sukkelen toch weer een lange duurtraining kunnen afwerken. Vandaag in Oenkerk de Statenloop. Ingeschreven voor de 30km maar volgens mij maakte het niet uit voor welke afstand je inschreef. Ik had op voorhand het parcours even bestudeerd of er mogelijkheden waren om in te korten.. Zeker gezien de voorbereiding was het erg twijfelachtig hoe het zou gaan. Daarnaast was het warm en doordat er vrijwel geen wind was was de warmte een extra tegenstander.

Op de mooie wegen rond Oenkerk en Oudkerk was de start nog wel acceptabel. Tot een km of 15 ging het nog heel aardig. Konditioneel is het zowiezo geen probleem en tempo was ook wel acceptabel maar fysiek is een ander verhaal. Icm de warmte begonnen de bovenbenen te protesteren. Na 19km besloten de extra lus van 5km voor de 30km over te slaan om niet verder te forceren en de weg te vervolgen van de andere afstanden richting Oenkerk. Volgens de verzorgingspost op 19km was het nog zo´n 3km maar dat viel nog even tegen. Pas na 24,5km kwam ik over de finish en blij dat ik er was. Wel een prachtige route en ik dacht 6 verzorgingsposten dus dik in orde. Nodig is dat ook wel want je verliest enorm veel vocht. Herken nu wel de plasproblemen bij profs voor de dopingcontrole want na 2 liter water geen enkele drang om te pissen.

Niet helemaal tevreden want het liever 30km gelopen maar aan de andere kant na de deceptie op woensdag is 24,5km al weer een stuk beter natuurlijk. Nog 1 kans 31 mei in St JacobiParochie en na deze test beslis ik of ik een hele of halve marathon ga lopen in Sneek.

Nu herstellen en even kijken hoe de schaafplek (binnenkant bovenbeen) zich hersteld. Mss eens een wielerbroek proberen als het warm is te lopen.
Maar eerst maar weer een glas water.

http://connect.garmin.com/activity/501014628#

Geen opmerkingen:

Een reactie posten