Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

vrijdag 30 mei 2014

Persbericht

Helaas moet ik meedelen dat ik mijn marathonplannen in de ijskast zet en op 21 juni dus niet van start ga voor hele marathon. Mogelijk wordt het nog wel, als de organisatie meewerkt, een halve marathon.

De fysieke belasting blijkt teveel te zijn. Conditie is ok, snelheid ok, gewicht is ok maar de fysiek is min min om met Louis v Gaal te spreken. Rug, heup, bovenbenen en achillespees links met name.
Ik had na de Ronde van Oranjewoud al twijfels en was het nog 50/50 maar onlangs na Oenkerk de moeizame 25km en de gevolgen daarvan toen was het eigenlijk wel klaar verhouding nog 75%  kans op niet en 25% wel.

Omdat fietsdoelen ver weg lagen besloten het nog 2 weken aan te zien maar ondanks een korte opleving in Lekkum bleef het een moeizaam verhaal. Het uitlopen van de marathon zou al een probleem zijn wat misschien nog net zou zijn te doen. Maar de gevolgen daarvan zouden in mijn optiek te groot zijn. Eerdere ervaringen zoals bv Trondheim-Oslo 560km, 4200hoogtemeters met slechts 2000km voorbereiding en maar 1x een 200km rit leverden maandeling last op (overbelasting) en mijn enige abandon ooit in een Luik Bastenaken Luik.

Ik sport te graag en ben niet bereid tot het nemen van zulke risico's. De motivatie was ook behoorlijk afgenomen door de aanhoudende fysieke malheur.
Lopen is leuk maar dan vooral in de winter. 

Al met al waren 5,5kg gewicht eraf en 658km in de voorbereiding onvoldoende om tot het gewenste resultaat te komen. Is dat erg? Nee hooguit wat teleurstellend maar niets verloren. Wel halve marathon tijd met 12 minuten verbetererd en de 10 Engelse Mijlen met 7 minuten dus heeft het toch nog iets opgeleverd.

En zo beginnen we 3 weken eerder dan gepland en in een uitstekende conditie aan het fietsseizoen en dat is dan weer slecht nieuws voor de concurentie.

Einde persbericht.

En vanavond de Bianchi van de zolder gehaald en de eerste 31km op het gemak gereden. Cadans was direkt al in orde met 96 en het gemiddelde was hoger dan de meeste renners in de Giro vandaag.

De Garmin weer de route laten uitzoeken. Geen nieuwe wegen deze keer maar wel het nieuwste fietspad langs de Zwette. Kaarten zijn dus zeer up to date.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten