Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 25 mei 2014

Op de fiets

Jawel vandaag een hersteltraining op de fiets; dat kon eens omdat het niet stormde. Wel erg bewolkt maar ook af en toe zon dus prima fietsweertje met zo'n 18-19 graden.

Vandaag op pad met nieuwe atrributen:
 
Het was mooi weer en zondag dus grote kans dat je voorbij wordt gereden door bekenden en dan kun je bovenstaande beter maar vast meenemen. Vlak voor Sneek kwamen de mannen van de Fietswereld voorbij maar gelukkig moest ik op dat moment linksaf slaan zodat het gevaar snel geweken was. De route was van te voren bepaald door de Garmin: leuke extra van dit apparaat. Km of 38 was er uitgezet (werd 42):
 
Navigatie werkte perfekt en een stuk duidelijker dan de oude 650. Kaart in beeld, afstand tot de volgende afslag, piepje vlak van te voren en er kan bijna niets mis gaan. Omdat de Garmin de rit had bepaald was het even afwachten waar ik langs zou "moeten". Wel het leuke is dan het apparaat me over wegen stuurde waar ik nog nooit langs was geweest en dat terwijl ik steeds relatief dicht bij huis was. Onder andere via een fietspad langs het water van Hinnaard naar Oosterlittens tot aan de camping. Ook nooit geweten trouwens dat Oosterlittens een camping heeft...



 Dik pluspunt voor deze optie van de Garmin en ook een dik pluspunt voor de navigatie. Je kunt ook een adres intikken en dan werkt ie als een Tom Tom. Prima allemaal. Slechts 1 klein minpuntje: je kunt op de kaart onderin slechts 2 velden definieren: snelheid en richting. Dat zijn dan voor mij de velden die me geheel niet boeien. Maar goed op de 500 kan je alles was je nodig vind op 1 scherm toveren dus gebruik ik die voor de fietsfuncties en de Touring puur voor de navigatie.

Bij Scharnegoutum waren de spoorbomen gesloten. Jammer dat er nooit een trein kwam.....

Rien

Duidelijk

Van Hinnaard naar Oosterlittens

Oosterlittens

Tevens de nieuwe helm even getest:
Al met al een lekker dagje zo. Nog 5 weken en we kunnen echt weer los.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten