Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

donderdag 4 september 2014

Kun je winnen als je 2e wordt?

In het wielrennen kan dat zeker want de nr 1 kan gedeklasseerd worden of op doping worden betrapt bijvoorbeeld.
In de atletiek kan het ook want bij de trimlopen voor talentlozen loopt alles door elkaar. Dus dames/heren en ook nog in verschillende (leeftijds) klassen.

Zo kon het vandaag gebeuren dat ik tijdens de Eeloop in Britsum als 2e binnen kwam maar toch als winnaar werd uitgeroepen door de hardloopgoeroe Jan Kooistra.

Wat was er aan de hand? De eerste die binnen kwam was een dame... Iets van 30 jaar jonger en ik hoorde haar spreken over skeeleren en wielrennen dus dat verklaarde veel. Eerste man dus en in principe een dubbele overwinning want automatisch ook eerste in mijn leeftijdsklasse....

Sinds juni geen trimlopen meer gedaan maar vandaag was het vlakbij en wel een leuk parcours zo door het bos van Cornjum. Geen 10km want dat is voorlopig niet aan de orde maar gestart op de 5km. Rustig aan begonnen maar het liep wel lekker. Zo kon de laatste km in 4.26 worden afgelegd en dat was dan 1 minuut sneller dan de 2ekm.

Eigenlijk was ik verbaast dat ik nog zo kon versnellen. Nou ja mooi meegenomen dan maar dat de snelheid nog wel ok is zonder training. Derhalve zeer tevreden met een tijd van net boven de 25min.

http://connect.garmin.com/modern/activity/582702875

Geen opmerkingen:

Een reactie posten