Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 7 september 2014

Stinstra Classic

Gister met de Squadra Deinum aan de start voor de Stinstra Classic (clubrit). 50km in een gematigd tempo met koffiestop was de bedoeling dus dat moest nog net te doen zijn. Gemiddelde's van 34 zijn aan mij niet besteed dus normaliter rijd ik niet met de club mee. Nu werd er heel erg rustig gereden en dus kon ik dat gemakkelijk volgen.

Start vanaf de vaste plek of te wel de bakker:
Jammer dat het erg bewolkt weer was maar goed het was tijdens de rit wel droog gelukkig terwijl het wel hier en daar geregend had (wegen nat). Via Goutum langs het kanaal naar Zuiderburen en langs de Waldwei over het nieuwe fietspad richting Wartena. Vlak voor Wartena dan afslaan naar het Fonejacht. Hierna richting Oudega en dan in Oudega afslaan naar het water voor de koffie bij Iesicht:
Prima zo'n terras aan het water. Ook hier bleek weer de Apfelstrudels op zijn retour zijn want er waren slecht 5 in voorraad voor het geval er retro fietsers voorbij zouden komen. Maar er was wel een prima en moderne keuze:
Na de 2e bak koffie, zowel de koffie als capuchino krijgt van mij het cijfer 4 want leek nergens op, weer verder op weg naar een pont. Helaas had die pauze maar de pontbaas wilde ons we overzetten maat waarschuwde dat we bij de volgende pont, ik geloof de Bird, 3 kwartier moesten wachten want ook daar pauze.

Dat werd em niet dus weer terug naar Iesicht om daar via een schelpenpad in de richting van Eernewoude te gaan en vanaf de kortste route weer naar huis want er stond nog een bbq te wachten en de route bleek door het missen van de pont op 70km uit te komen (op Strava een paar minder agv te laat indrukken Garmin na de koffie).

Mooi ritje afgesloten met een zeer late bbq.
Komende week mss 1 of 2x rustig en kort ritje want in principe rustweek op weg naar de Mont Ventoux.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten