Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

vrijdag 31 oktober 2014

Morgen het bos in

Volgens mij was 2009 de laatste keer, Hemrik, dat ik aan een Atb tocht meegedaan heb. Morgen dan een rentree. Ben benieuwd of mijn dure, 45 euro, atb het allemaal gaat volhouden. Ikzelf zal het wel redden omdat het parcours niet al te moeilijk is. Zuid Laren was ooit mijn eerste atb tocht. Ik heb deze rit geloof ik 3x gereden.
Voor de zekerheid doe ik de loopschoenen aan en mocht de atb problemen geven kan ik er altijd nog een Run/Bike trail van maken.

De grote favorieten voor komend seizoen rijden al grote afstanden in het veld van 50km en dat lijkt mij voor een eerste rit wat teveel van het goede. Daarom vandaag alvast 32km gereden op de weg zodat incl morgen er toch 57km op de teller komt te staan.

Het weer viel niet mee vandaag, althans wat voorspeld was. De zon kwam er moeilijk doorheen en de wind was frisjes. Weerstation Leeuwarden gaf ook aan weerbeleving: koud.
Derhalve geen korte broeken weer en dus geen pr op de laatste dag van oktober. Kort ritje dus eerst naar Boksum:
Tegen een aardig windje in naar Weidum om even later de afslag naar Mantgum te nemen:

Wind mee naar Baard en vanaf daar langs de weg Dearsum-Franeker naar Winsum te rijden. Nog een stukje verder en dan de afslag naar Welsrijp:

Vanaf Baijum naar Hotsum en via Rewert naar Hoptille om vanaf daar het betonnen binnenpad te nemen naar Blessum en naar huis. Lekker rustig gepeddeld.

http://www.strava.com/activities/213860487

Prima afsluiting van de maand oktober: totaal 558km en slechts 1x, in 2009  656km, heb ik meer gereden in deze maand. De laatste 3 jaar was het maandtotaal 0 km.

Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten