Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 21 juli 2012

Het loopt zoals het loopt

Het warm eten viel niet echt goed vanmiddag om 14.30. Dat tijdstip was vanwege een loop in Diever die om 17.00 start. Er was ook een marathon vandaar de tittel Midzomeavond Marathon. Ik kwam voor de 10km. In de auto richting Diever voelde ik me allesbehalve top.

Maar goed ter plaatse ging het wel weer zodat het doel was, m'n 1/2 marathon schema volgend, een 5km <25min. En dan de laatste 5km rustig uitlopen zodat het een tempo en duurtraining zou worden.
Omdat je zo langzamerhand wel weet wie hoe snel loopt was een haas snel gevonden. Helaas melde zij dat ze rustig aan ging doen en voor 55min zou gaan. Dat was dus een tegenvaller. Achteraf kwam ze slechts 25sec na mij binnen...

Nou ja dan maar zien, gewoon snel starten. En snel werd er gestart ook want het 1e pr was na 1km gelopen: 4.22 in de opening. Nooit eerder zo snel gelopen. Het verval bleef erg binnen de perken en ook die km's werden ruim binnen de 5min/km afgelegd. PR 2 was na 5km: 23.18 (vorige pr op 23.45).

Nu was het even afwachten of het vol was te houden. Omdat de marge om onder de 50min uit te komen aanzienlijk was toch maar besloten door te gaan. Ondanks het grotendeels onverharde parcours en nog een paar hoogtemeters kon ik het redelijk goed volhouden. De 2e 5km ging in 24.52 dus ook nog onder de 25min. En daar zeer tevreden mee en aldus 2min en 1 sec van het vorige pr afgelopen en dus werd pr 3 48.10 op de 10km. Voor het eerst deze eeuw onder de 50min!

Nu wel zere kuiten en opletten voor de hamstrings met zitten: kramp is niet geheel onmogelijk.....

http://connect.garmin.com/activity/201534475

Vandaag in het rood:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten