Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

woensdag 20 maart 2013

Het is niet anders

Je hoort het van vrijwel alle fietsers: voorbereiding is prut. Ook de maand maart kan al wel worden afgeschreven. Overigens maken sommigen het wel heel bont als excuus om niet te trainer: "ik zit opgesloten in Alcatraz en mag pas vrijdag weer buiten". Tja je moet wel manager zijn om dat te kunnen bedenken.

Mijn laatste chef zei me eens: "niet druk maken over zaken waar je geen invloed op hebt" en zo is het maar net. Pas het programma van dit jaar maar weer gewoon aan net als in 2012: Marcialonga wordt de korte afstand en de rest van de week beschouwen we als training voor eind juni de Dolomieten Marathon en de Alp d'Huez-Mont Ventoux combi eind aug-begin sept. Van te voren zal het toch wel eens boven de 10 graden zijn geweest mag ik aannemen.

Voor vandaag dan maar weer het bekende plan B:
Zo langzaam mogelijk gelopen en dat gaat me de laatste tijd steeds beter af. Volgens mij voor het eerst maar net een D1 training, zelfs bijna H met 134gem. Volgens mij was ik nog nooit onder de gemid HF van 148 geweest dus een mooie "verbetering".
Sinds gister opnieuw last van de rug gekregen, morgen fysio en dan hoop ik as zaterdag aan de start te staan voor de 10km in St JacobiParochie. Aan fietsen ga ik pas weer denken als het minimaal zo'n 7 graden is en zoniet is het jammer maar helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten