Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

woensdag 6 maart 2013

Vervolg achterstand is dodelijk

Winter slaat toe: vorst en sneeuw zijn de vooruitzichten dus het zou wel erg zonde zijn om met dit mooie weer je tijd te verdoen met bierdrinken oid op hoogte.

En dus vertrokken voor een rustige duurrit.Wel even gewacht tot de temperatuur de dubbele cijfers had bereikt.  In 1e instantie stond een rondje Tecklenburg op het programma maar de rug laat dat momenteel niet toe. Rustig peddelen gaat wel en sterker nog hoe langer ik fiets hoe minder last. Nu maar eens kijken of we morgenvroeg wel fatsoenlijk de sokken aan kunnen krijgen.
Via Weidum en Oosterwierum reed ik door Raerd:

Het was niet koud en de wind viel nog erg mee maar zon was er niet. Via Raerd naar Poppingawier om vandaar naar Irnsum te rijden:
Hier pakken we dan nog de nodige hoogtemeters mee in de richting van Akkrum te weten bij Oude Schouw:

Voor Akkrum gaan we rechtsaf om in Terherne uit te komen:


Na Terhorne gaan we in de richting van Broek:


Inmiddels lekker in het zonnetje rijden we door Goingarijp:


Hierna richting Joure en passeren we ook de fabriek van Douwe Egberts:


In Joure is het even zoeken naar Scharsterbrug/Langweer en eerst maar Haskerhorne aangehouden en na een behoorlijk aantal km's door Joure dan een bordje Scharsterbrug. Als ik hier doorheen rijd komt me dit bekend voor mn de oude zuivelfabriek. Vermoedelijk route Elfmerentocht of de vroegere 16 Dorpentocht vanuit Joure op Hemelvaartsdag. Via een lang fietspad kom ik midden in een dorp uit. Geen idee welk maar als ik het bordje Doniahal zie weet ik dat het St Nicolaasga is:
Vanaf hier zien we de toren van Spannenburg en zitten we weer op bekend terrein:


Ik rijd nu op de tegengestelde Elfstedenroute richting Sneek en onderweg doemt nog het Aquadukt Jeltesloot op: 
Hommerts Jutrijp en dan naar Sneek. Nu was het me op het werk al eens opgevallen dat er veel gekken in Sneek wonen dus heel erg verbaast ben ik niet als ik bij Sneek ben en geen enkel bordje of richtingaanwijzer te bekennen is. Dit wordt gokken want wel een bordje centrum gestremd. Toch maar die kant en zowaar een omleidingsbord rechtsaf fietsers. Het zou dan wel handig zijn om ook vervolgbordjes neer te zetten maar helaas teveel gevraagd. Daarom maar over de stoep tussen de wandelaars langs de Waterpoort:
Hierna lekker in het zonnetje met helaas wel aantrekkende wind tegen naar huis via Scharnegoutum-Boazum-Oosterwierum-Weidum-Boksum:
Voorlopig weer 85km bijschrijven. Maar eens kijken wanneer we weer kunnen. Als de rug het toelaat eerst zondag maar de Merenloop in Grou lopen.

2 opmerkingen:

  1. Nu al aan een rustweek toe?? Je bent net begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja maar sommigen zullen 2 rustweken hebben dus kan ik wel rustig aan doen....
    Goede reis terug en hopen dat je niet al teveel sneeuw hebt onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen