Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

vrijdag 15 maart 2013

Luik-Bastenaken-Luik Cyclo

Ik moet er nog even niet aan denken maar met een week of 5 zitten we in het zuiden om te trainen. Oa op zaterdag de korte variant van de LBL Cyclo wordt gereden. In deze slechts 85km zitten toch nog 1241hm, althans het parcours van 2012. Dat zal vermoed ik niet veel afwijken van 2013:
De Redoute zit er in en die heb ik al een keer of 20 gereden denk ik. De eerste keer in 1986 tijdens de Waalse Pijl:


 Dat viel nog niet mee met een verzet van 42x26 over 1650meter lengte 9,7% gemiddeld en maximaal 20%.
Laatste keer in 2009 ging het een stuk eenvoudiger met een triple
Verder beklimmen we nog de Cote deRoche au Faucons en dat is volgens mij de Cote de Avister in de Waalse Pijl. Hier hingen ze toen in het prikkeldraad vanwege te steil, ontoereikend verzet icm een abominabel wegdek. Dat was in latere editie's beter trouwens. Maar zwaar is ie wel met 1500m lengte, gemiddeld 9,9% en max 16%.

Leuk is de slotklim de St Nicolas. Die heb ik nog nooit gereden. Ben benieuwd met 1400m lengte, gemiddeld 7,6% en max 13%. Maar goed mag geen probleem geven met als noodverzet deze keer 34x32.
Extra dimensie is dat je over hetzelfde parcours rijd als de profs een dag later. Nu hopen op beter weer want er moet nog wel wat gebeuren van te voren.

2 opmerkingen:

  1. Je agenda klopt niet helemaal, Henk! De Teutoburgerwaldtocht in Ibbenbüren is op zondag 21 april.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wijnand, bedankt! Had gezien dat ie een week later was maar idd niet aangepast!

    BeantwoordenVerwijderen