Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

woensdag 13 maart 2013

Is het nu lente of toch winter?

Aan de witte oprit te zien vanmorgen en het ijs in de sloten zou je toch meer aan de winter denken. Aan de greidevogels te zien zou het toch lente moeten zijn. En als de (oudere) dames van de Nordic Walking op de weg komen zou het toch zeker lente zijn. Alarmfase 1 voor fietsers ivm rondvliegende stokken dus weer. Volgens mij gebruiken ze die stokken overal voor behalve waar ze voor bedoeld zijn.

Vanmorgen eerst naar de fysio. Rugproblemen kwamen uit het bekken volgens hem. Eea losgemaakt en ik mocht wel een rondje fietsen mits licht verzet bij weinig wind. En vanmorgen stond er weinig wind dus had ik me al rijk gerekend met een rondje van 50-60km. Helaas was de wind vanmiddag aardig aangetrokken dus was 40km al heel mooi:

http://connect.garmin.com/activity/283897146

Gevoelstemparatuur was min1 en de zon was vaak achter de bewolking zodat het niet echt warm aanvoelde. Vertrokken via Boksum naar Goutum:
Meest lekker voor de wind en niet via Warga maar richting Aegum:
Al veel weidevolgens zoals kievitten en scholeksters gezien maar het is opvallend hoeveel zwanen je de laatste jaren ziet in de weilanden:

We koersen naar Grou waar het beter uit te houden is dan afgelopen zondag bij de Merenloop:
Wind tegen inmiddels en dat zou zo blijven tot aan huis: via Irnsum-Reduzum-Wijtgaard-Weidum-Jellum-Boksum-huis.

Komende zaterdag Bonifatiusloop in Dokkum en volgende week maar eens kijken of het ergens een dag fietsweer is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten