Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 27 oktober 2013

Monnikenloop pittig? Nou nee

Ik heb al 2x op Ameland gelopen en 1x de Berenloop en dan weet je dat er hoogteverschillen in kunnen zitten, deels in het bos en bij de strandopgangen. Berenloop loopt dan aan het einde op de Longway nog licht omhoog. Maar verder ook vele vlakke kilometers. Dus stel je je in op bovenstaande als je afreist naar Schiermonnikoog waar ik tot gister nog nooit was geweest, net als Texel trouwens.

Op tijd vertrokken en half 9 met de boot om dan 3 kwartier later aan te komen. Het was erg rustig op de boot omdat veel lopers ivm de vakantie al op het eiland waren of de boot van half 10 namen. Met de bus naar het dorp. Ook hier nog rustig dus snel het loopshirt in ontvangst kunnen nemen en toen op weg naar Stadion de Monnik. Hier waren we de eersten in de kantine, bakje koffie omkleden en zo 3 kwartier voor de start rustig naar het centrum waar de start was wandelen.

De bedoeling was rustig te starten zodat een warming niet nodig was. Omdat ik het parcours in het geheel niet kende, slechts negatieve geluiden gehoord over een heel erg slecht stuk, smal-modder-water-ik kom daar nooit weer- eerst maar uitgegaan van 1 uur 30. Met km tijden van 5.30 zou ik het dan moeten gaan redden.
De eerste km ging ietsje sneller, had ik zelf niet door want ik kijk altijd even naar de km tijd onderweg maar blijkbaar de 1e km niet, en ging in liefst 4.45....Dat was dan al een marge van 45sec na 1 km!
De volgende km's gingen ook sneller zodat de marge al aanzienlijk werd. En dat zou wel eens nodig kunnen zijn want het ging continue op en af, ook een km lang door het zand. Nog steeds waren de tijden goed te noemen. Pas km 4 toen de vuurtoren moest worden beklommen via een 2 traps raket, omhoog-omlaag en steil omhoog, moest ik de 1e sec inleveren. Pff die klim hakte erin. Dat voelde ook zo maar de tussentijden bleven goed. Ik had de hoop dat de hellingen nu wel minder zouden worden. Helaas het bleef op en af gaan waardoor deze loop niet pittig is te noemen maar loodzwaar! Km 9 iets verloren want ik moest toch 1 keer even stopen om water in te nemen. De overige 4 posten heb ik overgeslagen. Na terugkeer in het dorp moesten er nog zo'n 5km worden gelopen en jawel deels hetzelfde als het begin waardoor en weer een stuk of wat hellingen op het programma stonden. Kon het tempo toch nog volhouden ondanks dat de vermoeidheid begon door te wegen. Derhalve zeer tevreden met m'n 1.25.59!

http://connect.garmin.com/activity/395676961

Redelijk snel hersteld en iig goed genoeg om de 3,5km langs de zeedijk naar de veerdam terug te wandelen om nog een paar plaatjes te schieten:















O ja van het lopen nog geen foto's kunnen ontwaren op 1 na; Deze kwam ik tegen:
http://vddrift.com/2013/10/aad-loopt-met-aad/

De linker Aad heb ik grootste deel mee opgelopen en de rechter Aad verdient alle respekt. Zie de link hierboven.

O ja PR met ruim 7 minuten verbeterd!

Gewicht:
week 37 72.5
week 38 71.6
week 39 71.2
week 40 71,6 (in principe geven we deze week de schuld aan het Freezefestival)
week 41 71.3
week 42 71,1
week 43 70.9

Geen opmerkingen:

Een reactie posten