Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

maandag 27 april 2015

Pr ???

Dat zou zo maar kunnen mbt een vlakke rit want vandaag moest de hartslag tot 176 omhoog om aan te kunnen haken in de laatste 10km van de Princenhoftocht. Gekkenwerk natuurlijk als je nagaat dat dit maar 6 slagen lager is dan vorige week op de  Koppenberg.... Hoe dan ook iig een Princenhoftocht PR.

Vanaf huis vanmorgen vertrokken voor de Princenhoftocht om 2 renners op te halen in Weidum. Die hadden uitdrukkelijk gevraagd of het rustig aan ging en ja dat had ik bevestigd. Daar ben ik dus volkomen terecht later op aangesproken. Het was frisjes met 3gr dus handschoenen en overschoenen en winterjas maar weer aan. Gelukkig (nog) niet veel wind en scheen de zon:

Op het gemak naar Grou gereden en daar gewacht op de TC de Fietfriezen ploeg. Ook Klasbak kampioen Wybren sloot hier aan totdat de A groep van FTC Stiens voorbij kwam en hij daar aansloot.

Direkt al een eerste sprint trekken maar zo tegen het aquadukt konden we aansluiten. Helaas bleek weer niet iedereen te weten hoe te rijden in een groep wat harmonica effekten opleverde. Pas toen de wegkapitein van FTC Stiens het overnam werd het was rustiger in het grote peleton van ruim 20 renners.

Via een mooie route op weg naar de onvermijdelijke Apfelstrudel in Bakkeveen. De verwachtingen waren hooggespannen want volgens hen, die vooral volgens eigen zeggen, verstand van de materie hebben konden we een zeer goede Strudel verwachten. Helaas het viel toch wat tegen een magere voldoende zou ik zeggen:
Hierna werd er fijn doorgereden op wat ketting en nep lekke banden na.  Op Col du Coq kwam een verrassende renner als eerste boven. Het moment van glorie was kort toen ie in de gaten kreeg dat zoiets minimaal 1 startplaats kost as juni in Frankrijk op de Mont Ventoux.

Zo ter hoogte van Oudega de eerste renner(s) in de problemen en op dat moment werd het tempo opgevoerd tot 36km/uur met wind schuin tegen. Er vielen gaten maar oa met renner H. Born het gat kunnen dichten en aan kunnen sluiten. Met eex max hf van 176 dat dan weer wel.  Ik kon eigenlijk wel goed meekomen maar voor mij hoeft dit niet zo. Ik dacht dat TC voor ToerClub stond eigenlijk. Het Vlaanderen weekend heeft wel geholpen want ik kon het noodzakelijke veel zwaardere verzet wel rondkrijgen. Helaas was de weg te smal om te passeren om diegenen die op kop reden, ik kende ze niet, tot rust te manen. Dus tot de afslag Eernewoude werd er volle bak doorgereden.

Bij de afslag ging de ploeg linksaf naar Eernwoude en wij met 3 man rechts richting het Fonejacht. Wartena-Warga-Wirdum-Weidum en weer naar huis waar er 123km op de teller stond. Nou ja weer mooi ruim 4 1/2 uur training gehad.

https://www.strava.com/activities/293507585

Geen opmerkingen:

Een reactie posten