Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 2 januari 2011

Wielershirts




Een onderwerp wat regelmatig terugkeert nu je bij veel cyclosportieven een shirt krijgt. De vraag is dan gerechtvaardigd: verdien je zo'n shirt?

Voor mij is het eigenlijk wel duidelijk dat het een finishershirt moet zijn. Dit is bijvoorbeeld zo bij de Otztaler RadMarathon (http://www.oetztaler-radmarathon.com/) en ik dacht ook bij de Davos Ride in Zwitserland (http://www.davos.ch/sommer/aktivitaeten/biken/events.html#tab=2) . Bij de meeste ritten krijg je het shirt al bij het ophalen van de startbescheiden dus ook al start/finish je niet het shirt heb je dan wel.

Als organisatie kun je ook de mist ingaan als je een renner afbeeld zoals bij de Otztaler in 2009 toen de later op doping betrapte Negrini op het shirt stond.

Bij ritten op naam van een (ex) renner als Marco Pantani kreeg je een shirt wat Marco zelf had gedragen zoals afgelopen jaar de paarse punten trui uit de Giro.

Mijn oudste shirt is van 1991 en dat staat hierboven. Dit wielershirt was alleen te verkrijgen als je de rit had uitgereden en kon besteld worden bij de toenmalige recordhouder uit Nederland Wim Hofstede. Kwaliteit is uitstekend want ondanks de bijna 20 jaar is het shirt ook komend seizoen weer te bewonderen.




2 opmerkingen:

  1. Ik vind ook dat je minstens moet finishen voor een shirt. Ik had er ook 1 voor parijs brest parijs 2007. Die moest je vooraf kopen. Ik ben afgestapt en heb later dat shirtje aan een wel finisher verkocht. Ik ga dat echt niet dragen als ik het niet gehaald heb. Eens kijken of ik er dit jaar wel recht op heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan ik me voorstellen. Wat moet je nu met een shirt waarvan je de rit niet hebt uitgereden?

    Alvast succes gewenst. Na je Italie avontuur zal dit ook best gaan lukken deze keer!

    BeantwoordenVerwijderen