Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 24 april 2011

Een taktische race in D-W-D

http://connect.garmin.com/activity/81205928

Geen K-B-K (Klimmen-Banneux-Klimmen) voor mij vandaag maar D-W-D (Deinum-Wierum-Deinum).

Het was vanmorgen al heel mooi weer zodat je mooi op tijd weg kon al in korte mouwen en korte broek. De bedoeling was de rit van dinsdag alsnog te doen en zo de eerste 100+ van dit jaar te rijden. Rekening houden met de wind en besloten met tegenwind te starten en te gokken dat het vroeg nog niet zo hard waaide en de wind later zou toenemen. Het enige vervelende is dan dat je eerst door Leeuwarden moet en zo passeerde ik even na 10 uur de Oldehove:
Verder door de stad naar Lekkum om na Oenkerk een stukje tussen de bomen te rijden en dat was de bedoeling met tegenwind:

Hierna door het buitenveld waar een rover zich niet druk maakte om een fietser:

Hierna was de begroeing wel gebeurt en gingen we op weg naar misschien wel het dorp met de kortste naam door voornamelijk open vlakte's:


Voor mij een compleet nieuwe omgeving waar ik volgens mij nog nooit was geweest en zeker niet had gefietst. De taktiek bleek goed uit te pakken want vanaf hier een hoop wind mee.Via dorpen Morra, Nes, Oosternijkerk kwamen we uiteindelijk bij de dijk van de Waddenzee:
In de verte dan het dorp Wierum wat zo ongeveer het verste punt was en na dik 50km werd bereikt
Natuurlijk moesten we ook nog even bij de zee kijken maar het was laag water:

Ik had voor de zekerheid al heel zuinig aan gedaan met m'n drinken want ik had al ingeschat dat je aan het einde van de wereld weinig tot geen terras/cafe mogelijkheden zou hebben. In Wierum was wel een terras maar niet open; het is dan ook zondag.
Besloten de zeedijk te gaan volgen en dat betekend wel opletten voor dieren:

Aan het einde van deze dijk bij Holwerd moest ik van de fiets om om een hek te kunnen; helaas was niet iedereen van plan mij zo doorgang te geven:

In Holwerd dan maar een poging gewaagd bij de 2 cafe's en jawel 1 was er open. Gelijk ook maar een bakje koffie gedaan en de bidons weer gevuld.
Na de koffie links en rechts nog wat rondgereden langs plekken waar ik nog nooit van gehoord had:

Uiteindelijk weer in de richting van Birdaard en via Reitsum naar Hallum om via Stiens, stukje Leeuwarden weer naar huis te rijden. Lekker gereden, windtechnisch goed uitgepakt en met 105km op de teller nu pas de eerste 100+ rit. Avg hf was 129, meest in H of D1 gereden en nooit D2 dus lekkere, rustige duurtraining.
Morgen maar even kijken was we gaan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten