Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

vrijdag 15 april 2011

Eindelijk duurtraining

http://connect.garmin.com/activity/79335643

Moest me er even toe zetten maar gezien het mooie weer en de weinige wind toch maar vertrokken voor een duurtraining van 90km. Het kon prima in de korte broek. Uiteindelijk een hele mooie route grotendeels door de Friesche Wouden.
In het zuiden heb je de Reus van de Provence, hier heb je de Reus van de Provincie: maar liefst 10 hoogtemeters moesten overbrugd worden:
Na deze immense klim kwam ik er achter dat ik geen pomp bij mij had; nu rijd ik vrijwel nooit lek maar het geeft toch een wat onprettig gevoel. Derhalve besloten niet via Oudega te rijden maar via Burgum om een pompje te kopen bij de fietsenzaak.
Na deze onderbreking verder door Burgum via klinkerwegen richting de centrale om uiteindelijk bij het Carrefour de l'Arbre van Friesland uit te komen; de beruchte Ieswei richting Jistrum:

Deze strook van 2km zowel heen als terug gedaan; je moet toch wat als training voor de echte Hel van het Noorden op 1 mei.
Hierna de oversteek richting Zwaagwesteinde om in Kollumerzwaag uit te komen. Via Triemen naar Broeksterwoude, Roodkerk, Gykerk weer in de richting van Leeuwarden. Via het bos ipv door de stad en daarna weer een stukje Westeinde naar Marssum om vervolgens via het kanaal naar huis te rijden. Mooi ritje ondanks nog wat last van de bovenbenen van het lopen. Avg hf slechts 126 en 2 min D2 op de Ieswei. Verder bijna alles op het gemak in H/D1.
Morgen zeker een rustdag; zondag nog niet besloten: of lopen bij FVC op TeutoburgerWaldtocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten