Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 9 april 2011

Je weet nooit hoe het zal gaan

http://connect.garmin.com/activity/78032920

De foto's zijn van vlak voor de start.



Links Jan Kooistra, daarachter Arie Smedinga (links) en ikzelf.


Deze keer wat verder vooraan bij de start; helemaal links Peter Boersen en met de rug naar deze kant ikzelf.


Vandaag aan de start van de Bloemketerploop in Franeker; in mijn geboorteplaats moest ik eigenlijk wel deelnemen nu ik weer tot het hardloopcircuit behoor (althans ik doe mijn best). Echt heel goed voelde het niet aan wat vermoedelijk nog het gevolg van afgelopen woensdag is. Na de start waren de bovenbenen ook niet helemaal zoals het normaal voelt.
Maar goed gewoon van start gegaan met als doel een iets snellere start dan vorige week, waar ik in de 1e 2km veel liet liggen, en proberen zo net boven de 5 min de km te lopen (11,9km/gemiddeld)hetgeen zou moeten leiden tot een pr van pak en beet 25,30.
Daar zat ik direkt al onder en toen maar besloten om het zo lang mogelijk proberen vol te houden en maar zien of we wel of niet zouden instorten. Wel de laatste 2km gingen iets moeizamer maar kon toch nog aardig doorzetten hetgeen uiteindelijk tot een 5km tijd zou worden van 23.47.  Ongelofelijk maar liefst 1 min en 50sec sneller dan vorige week! Eindtijd in de loop was 24.15, de afstand was 5,1km.
De gemiddelde hf was hoog: 175.... (max 188) en de gemiddelde snelheid natuurlijk zeer tevreden over met 12,6.
Voorlopig even geen 5km lopen meer maar nu maar eens wastaan duur gaan doen. Mss volgende week zondag een langzame duurloop van 7,4km tijdens de FVC loop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten