Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

maandag 17 november 2014

Dubbelslag

Ik las dit weekend het volgende op het net: D1; Trainingen als de concurrentie binnen zit tellen dubbel!

Wel je kunt er wel vanuit gaan dat de concurentie lekker bij de kachel zit vandaag of ergens zit te zweten in een of ander hok dus was de motivatie vandaag groot voor een D1 rit. Twee voor de prijs van 1 zullen we maar zeggen. Tevens was het prima fietsweer, regelmatig zon en geen storm.
Vanwege dat laatste dan gekozen voor een rondje Het Bildt-Franker.

Prima weertje vandaag:
Om in het Bildt te komen rijd ik via Marsum langs de vliegbasis:

Het Bildt kenmerkt zich door kale vlakten:





Meestal waait het hier hard vandaar ook de hoeveelheid windmolen. Na Vrouwenparochie rijd ik via St Anna Parochie naar St JacobiParochie:

Hier probeer ik de route van de plaatselijke trimloop in de richting van Minnertsga te nemen maar het is een drekbende vanwege de suikerbieten:
Eerst in de richting van Westhoek en dan richting Minnertsga; pittig stuk want de wind trok hier even aan.
Maar Minnertsga was slechts een km of 3 dus dat was te overzien:

 Na Minnertsga nog meer suikerbieten maar hier was de weg schoon:

Richting Tzummarum ook weer windmolens:
Nog steeds prima weertje als ik door Tzummarum rijd:


Ik volg al een tijdje de Elfstedenfietsroute in tegenovergestelde richting en kom aldus via Dongjum in Franeker uit. Hier pak ik nog een rondje over het parcours van de Bloemkerterploop mee:



Vanaf Franeker gaat het dan via de bekende route naar Dronrijp-Marsum-Ritsumasyl weer naar huis:

Het laatste stuk fiets ik nog even erg langzaam op met oud collega Peter van Erven van DE Cafe Leeuwarden die een wandeling maakt.
We kunnen weer 56km bijschrijven maar in principe is het eigenlijk 112km. Weersberichten lijke redelijk deze week dus nog maar wat kms maken. Er wordt geroepen dat er volgende week mogelijk winterkou deze kant op kant. Dan maar een keer extra lopen. Voorlopig liggen we lekker voor op het schema voor het fietsen richting 2015.

http://www.strava.com/activities/220220982


Geen opmerkingen:

Een reactie posten