Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

maandag 24 november 2014

Rondje Burgum

Het was al even geleden dat ik richting Burgum was geweest maar windtechnisch was het vandaag wel verstandig. Aardig briesje en vanwege de wind mee eerst richting Goutum:
Dat betekende dus via Goutum de klassieke route via Warga/Wartena. In Goutum ga ik door het dorp ipv langs het crematorium:
Naast de weg naar het tankstation werd druk gewerkt want hier komen ook al huizen aan het water. Na het tankstation gaat het richting Warga:
Na Wartena heerlijk weertje en lekker met hoge cadans voor de wind nog wat ooievaars gespot tussen de koeien:
Natuurlijk nog wat klimwerk richting het hoogst geasfalteerde punt in Friesland (volgens mij), het Fonejacht:
Richting Eernewoude en dan afslaan de Friesche Wouden in waar het landschap heel anders is dan in het eerste deel van de route:

 
Nijega, Summarrerheide en ook nog een ommetje via Klein Zwitserland en dan zijn we in Burgum. Hier even doorheen en dan de Zomerweg naar Hardegarijp-Tietjerk. Hier kies ik er voor om door de Groene Ster te rijden:




Helaas moet je dan wel via de stad, Camminghaburen en Aldlan/Nylan weer naar huis maar helaas dat kan niet anders. Na 63km ben ik dan weer thuis en opnieuw lekker gefietst. Dit was tevens de langste afstand sinds de rit over de Col de Rousset op 17 september in Frankrijk.

Woensdag lijkt minder te worden; het alternatief is dan hardlopen.

http://www.strava.com/activities/222709951

Geen opmerkingen:

Een reactie posten