Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 29 november 2014

The best of the rest

Vandaag weer hardlopen over bekend terrein, de Ronde van Ried. Start is in Franeker dus kon ik deze loop mooi even combineren met bezoek aan m'n ouders voor een bakje.

Even voor 11 dan naar de start; het was weer aardig druk ik schat toch weer 200 man/vrouw. Koud was het ook trouwens mn door de wind.
Traditiegetrouw achteraan gestart en dan kan je in de 1e kilometers nog een een praatje maken met iemand die je inhaalt. De 1e 2 km gingen dan ook in 5.47 en 5.28. Voorbij Dongjum dan maar wat versnellen naar 5.19/km.
Na de splitsing van de 9 en 12km afstand ging het wel lekker en nog wat kunnen versnellen: km 4 in 4.59.

Voor de splitsing had ik nog wel een paar in de verte op het 9km pad zien lopen maar nadat ik het zelfde pad nog 2 personen had ingehaald, die wanhopig probeerden aan te klampen wat niet lukte, zag ik verder niemand meer. Voor me niemand meer gezien tot aan de finish en achter me werd het gat met de achtervolgers steeds groter. Dus solo op weg naar Schalsum.

Op km 5 wat tegenwind in 5.04/km. Het liep eigenlijk boven verwachting en km 6 in 4.52/km. Hierna de lange klim van de tunnel bij Schalsum maar toch nog 5.00 over de volgende km. De slotkilometers bleven ook goed gaan in resp 4.53/4.42. Met name de laatste km toch nog versnellen geeft aan dat zowel inhoud als snelheid nog wel aardig in orde is ondanks de weinige looptrainingen. Eigenlijk train ik helemaal niet en loop af en toe maar wat in het rond. Mocht het weer zo koud blijven wellicht weer wat structuur aanbrengen in het lopen. Voor nu zeer tevreden met 45.55.

Toch gek meer dan een minuut verschil tussen de langzaamste (1e) en de snelste (9e) km.

Volgende week even kijken wat we gaan doen want druk met organisatie Voedselbankloop in Deinum op zondag 7 september. Weekend daarna is alweer de Adventure Run op Ameland.

http://www.strava.com/activities/224319403

We kunnen zowiezo de fietstrainingen wel minimaliseren want ik las dat ik 2e ben in de strijd om de KlasbakTrofee 2015 en daar ben ik uiteraard zeer tevreden mee. Voor de 2e keer podium. En weer een mooie score voor de Adelaarskalender natuurlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten