Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

woensdag 5 november 2014

Ik spin ook

Spinning is nogal populair als je de berichten zo mag geloven. En dat terwijl het nog zomer is, zaterdag bijna 20 graden en vandaag reed er ook nog gewoon iemand in de korte broek. Dus geen enkele reden om naar binnen te gaan.

Ik spin dus ook maar dan garen bij de prima weersomstandigheden de laatste tijd. Vandaag weliswaar slechts 9-10 graden maar erg weinig wind en dus prima fietsweer. De zon had wel wat moeite om erbij te komen waardoor het lang mistig bleef maar zo net na het middag uur begon de mist dan op te trekken:

Tijd voor een duurritje van ongeveer 2 uur. Eerst naar Ritsumasyl om vanaf daar het v Harinxmakanaal te volgen naar Dronrijp:




Geen moeilijk opdrachten vandaag, slechts 5 sprintjes van 200meter gedaan onderweg. Kan altijd handig zijn voor 6 juni volgend jaar. Richting Winsum en dan richting Franeker. Hier pakken we nog wat hoogtemeters mee op de Hichtumer Hichte:


Via het Hitzumer binnenpad (oude tramroute) naar Hitzum.

De volgende plek is dan Achlum met een kerk op een terp:
Hierna komen we in de omgeving van Kiestersyl waar het altijd erg rustig is:

Hier reed ik voor het eerst auto. In de avond met m'n vader. Op deze manier mooi wat rijlessen uitsparend.Ik had dan ook slechts een paar rijlessen nodig bij de rijschool. Uiteindelijk bij Kiestersyl toch nog even wachten voor de brug:

Ik rijd verder door Franeker:


Via Salverd naar Zweins en dan verder via Dronrijp weer naar Ritsumasyl:
Na 52km kunnen we fiets dan weer de garage inrijden. Lekker gefietst. De komende dagen vermoedelijk alleen km's maken voor de baas.

http://www.strava.com/activities/215779213

Geen opmerkingen:

Een reactie posten