Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

maandag 22 december 2014

Hersteltraining op de fiets

Dat stond er vandaag op het programma. Maar helaas windkracht 7, soms 8 gooide roet in het eten. En om nu in tunnels te gaan schuilen tegen de wind dat gaat mij dan net even te ver.

Maar omdat de benen nog niet helemaal hersteld waren van afgelopen zaterdag toch na het werk maar even wat doen. En omdat er op 31 januari een belangrijke wedstrijd, Friesch Kampioenschap Cross duathlon, op het programma staat de loopschoenen maar aangedaan. Want een beetje training is dan nog wel nodig.
Ik heb eens gekeken maar een tijd van onder de 2 uur moet kunnen. Want die 7km en 3,5km moet ik in principe vrij gemakkelijk binnen het uur kunnen volbrengen. Dan het fietsen: 19km kan elke ongetrainde toerist binnen het uur afleggen. Ik zelf rijd zelfs met kilo's overgewicht nog wel 25km/uur. Dus met een topfietser moet dat nog een stukje harder kunnen. Als de fietser het niet laat afweten doen we mogelijk zelfs mee voor de prijzen. Ik ben benieuwd. En nu maar bidden dat het niet regent op 31 januari...

Voor vandaag het maar bij 5km gelaten. Het was al redelijk lastig tegen de wind in te komen en zeker met die windvlagen. Ik zag zelfs 9,1km/uur op de Garmin voorbijkomen. Woensdag maar weer even lopen. Ik vermoed zelfs dat ik het gemiddelde van 1x fietsen per week niet ga halen deze week.

http://www.strava.com/activities/231816556

Geen opmerkingen:

Een reactie posten