Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

maandag 24 februari 2014

Uit de serie wat een klere eind

Wel of niet een lange duurtraining vandaag was de vraag. Behoort zeker niet tot mijn favoriete sportonderdelen maar het schema ga aan deze week een keer 2uur lopen. Stiekem even gekeken naar een mogelijkheid om daar onder uit te komen: as zondag 10 Engelse Mijlen op het gemak lopen is al anderhalf uur en dan op vrijdag nog een half uurtje inplannen en de 2 uur zijn bereikt.

Maar ja dat is eigenlijk jezelf voor de gek houden en er zit nog een Ronde van Oranjewoud van 26km aan te komen, een keer in Diever 28km en de langste straatloop in vanuit St Jacobiparochie over de Oude Bildtdijk van 30km dus toch maar besloten voor een lange tocht te vertrekken. Voordeel is dan wel weer dat je ook eens ergens anders loopt; zo kon ik vandaag tegen de behoorlijke wind in vertrekken richting Weidum. Nu niet afslaan maar door tot aan Mantgum om vanaf daar richting de Zwette te lopen:
 
Tot aan het bruggetje om de Zwette over te steken thv Reduzum alles wind tegen gehad maar op de terugweg dus wind mee.
 
Ik heb altijd grote moeite fysiek gezien met die langzame lopen. Je voelt op een gegeven moment alles en als ik tempo loop heb ik daar veel minder last van. Maar goed de opdracht was: 2km inlopen, daarna 4km in marathon tempo, 12km zo langzaam mogelijk en dan nog 3km versnellen naar 5.10/km alvorens 2km uit te lopen. Wel die 3km versnelling aan het eind zat er niet meer in. Het beste begon er af te raken. Maar goed uiteindelijk wel een pr want nog nooit 23km gelopen.

http://connect.garmin.com/activity/450750642

Planning                         Uitvoering
1-  2km    11.40-12.00    11.49
3-  6km    22.00-22.40    22.02
7-18km    72.00-74.00    71.48
19-21km  15.30-16.00    18.17
22-23km  12.00-12.20    12.18

Geen opmerkingen:

Een reactie posten