Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zondag 13 april 2014

Cascaderun Hoogeveen

Net als vele anderen vandaag richting Meppel-Meppen vertrokken. Waar de anderen nog een uur doorreden nam ik afslag 26 bij Hoogeveen om deel te gaan nemen aan de Cascaderun. Enigszins bekend terrein want Oma woonde daar jarenlang. Was er ruim op tijd dus kon nog even een wandeling maken naar de straat en huis waar ze gewoond heeft. Was weinig veranderd daar zo te zien.

Was voor mij weer een nieuwe loop en ook een afstand die niet al te vaak op het programma staat: 10 Engelse Mijlen oftewel 16.1km.Was al behoorlijk druk toen ik in het centrum kwam om startnummer op te halen. Tevens kreeg je ook hier (waarom toch altijd?) weer een loopshirt. Deze keer wel eens een leuk shirt en een shirt dat sommige ViaData Runners erg moet aanspreken:

Ik werd deze keer op de juiste waarde geschat want mocht in het 2e vak na de wedstrijdlopers die in het 1e vak stonden. Van te voren gepland iets van 5.10km te doen en dan maar zien hoelang we het vol zouden houden. Want ja zoals vorige week is de ene loop op een dag de andere niet...

Een vliegende start want na een  paar minuten gaf de Garmin (zie ik achteraf) al een hf van 184 aan.... Ik zie dat wel vaker maar goed dat klopt dus niet en aangezien ik toch niet op hf loop ook niet erg. Wel gelijk onder de 5min/km en dat betekend marge opbouwen. Pas bij km 5 (pal tegen de stevige wind in langs de Hoogeveense vaart net boven de 5 maar een tussentijd over 5km van 24.44 is perspektiefrijk te noemen.
Alleen km 8 weer 1sec boven de 5min agv de verzorgingspost waar ik even gestopt ben om een beker water te drinken.
10km tussentijd was heel mooi: 49.29 (5km in 24.35)en dat op een 10 Engelse Mijlen. Heel tevreden. Het marcheerde ook goed en een stuk beter dan de Condensloop vorige week. Volgende 5km ging in 24.41 waarbij km 15 wat langzamer ging omdat de korte afstand ook op het parcours kwam en dan krijg je weer het huisvrouwen syndroom. Slalommen, inhouden en weer aanzetten dus. Maar goed tussentijd nog steeds prima en ook de laatste km nog binnen de 5min dus qua inhoud zat het goed.
Uiteindelijk zeer tevreden met 1.19.34. Verbetering van het PR met liefst ruim 6 minuten!

Prima organisatie en ongelovelijk hoeveel mensen er aan de kant stonden. Het leek wel of heel Hoogeveen was uitgelopen. Ook buiten de stad nog veel toeschouwers. En al die bandjes, dj's onderweg maakten het tot een bijzonder leuke happening. Aanrader!

http://connect.garmin.com/activity/479076388

Geen opmerkingen:

Een reactie posten