Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 5 april 2014

De ene dag is de andere niet

Vandaag niet aan de start voor een fietstocht. Lijkt me ook niet nodig want gezien de ontwikkelingen hier en daar verwacht ik volgend jaar veel punten te scoren voor de Adelaarskalender van het Klasbak "Fiets" Team.
Dnssen, korte afstanden,verkeerde verzetten, feestjes, Apfelstrudels etc bij de concurentie dus de punten kunnen volgend jaar relatief gemakkelijk worden binnengereden.

Daarom vandaag maar weer een loop en ook nog een klassieker: Condensloop Leeuwarden. Ooit in de 80-er jaren maakte ik hier mijn debuut. Toen nog zonder chips voor de tijdwaarneming. 2,8km was mijn allereerste afstand. Vandaag 10km.
Gister wat in twijfel wat zal ik doen: het trainingsschema volgend, voor een pr gaan of er een lange rustige duur van maken door eerst 5km zelf te lopen.
Uiteindelijk besloten voor een tijd onder de 48 te gaan. De haas was snel gevonden want er is een zeer ervaren loper die altijd 46-47 minuten loopt. Dus die zo lang mogelijk bijhouden dan zou het erin kunnen zitten.

Maar helaas vanmorgen van bed en overal last van, benen, heup (waar hebben we dat meer gehoord) het voelde uiterst belabberd. Dus plannen gewijzigd en dan maar op 5.30/km gaan lopen. Dat lukte ook niet echt want ik liep met de Superlet en die zet altijd aardig de gang erin. Dat resulteerde in 52 nog wat uiteindelijk maar het was een uiterst moeizaam verhaal vandaag. Wat dat betreft viel de de tijd nog mee. Mooie loop en veel deelnemers. Morgen rustdag en dan de Ronde van Vlaanderen volgen. Hopen op betere benen as maandag.

http://connect.garmin.com/activity/473737523#

Geen opmerkingen:

Een reactie posten