Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

zaterdag 24 januari 2015

Klassieker in Tzum

Volgende week is de cross duathlon en omdat mijn (fiets) teamgenoot met geen stok het bos in te krijgen is de laatste weken vanwege mogelijk een paar druppen of verdwaalde sneeuwvlokken leek het me nuttig om toch nog een keer 10km te gaan lopen. Die mogelijkheid was vandaag in Tzum wat bekend staat als een heuse klassieker. Al in de 80-er jaren stond deze loop op het programma en in de eerste editie was ik van de partij. Voor nu was het de 4e deelname op rij. En zoals altijd ook vandaag sneeuw in Tzum. De vorige jaren was het een verdwaalde sneeuwbui maar vandaag was het echt wit. En omdat het eerder ook nog geijzeld had was de grootste opgave vanmorgen om het ijs van de auto af te bikken en dat viel nog niet mee zelfs met anti vries.
Maar goed na een kwartier was er voldoende zicht om af te reizen.

Ik was niet de enige want toch weer een aardig deelnemersveld ondanks de omstandigheden. Het eerste rondje in het dorp en het laatste stuk was over klinkers en hier was het uitkijken. Verder was het op asfalt prima te doen en ook heerlijk weer met zon. Het lopen was niet je van het maar dat was ook niet te verwachten. Bovenbenen voelde ik wel maar uiteindelijk toch wel tevreden met een tijd van 53min. Dat zou as zaterdag tot een totaaltijd voor het lopen van onder het uur moeten worden. Aangezien de totaaltijd onder de 2 uur moet zijn ligt de druk bij de fietser: 19km moet toch gemakkelijk onder het uur kunnen zeker als je favoriet in Vlaanderen bent.

Mss morgen nog een blokje fietsen en gelukkig is die irritante 7 op de weegschaal inmiddels ook definitief verdwenen.

https://www.strava.com/activities/245259379

Geen opmerkingen:

Een reactie posten