Fietser en loper

Ik ben een fietser die daarnaast aan hardlopen doet.

donderdag 28 mei 2015

Het nut van een Garmin

Gister niets fietsen maar hardlopen in de Bulleloop te Lekkum. 5km stond op het programma.

Goed hersteld van het Pinksterweekend. Rustig gestarten achteraan gestart:

 maar al snel bleek de Garmin geen snelheid/afstand aan te geven:
Nou ja dan maar op gevoel en ik had werkelijk geen idee hoe hard of langzaam het ging. Lijkt me wel vervelend als je een lange afstand loopt maar op 5km mag dan geen problemen geven.
Pas na 2km had ik een indicatie omdat deze afstand werd aangeven: minder dan 10 minuten. Hm dat is meer dan 12 in het uur met ook nog een rustige eerste km. Nou ja we zien wel.  Gewoon maar doorlopen. Nog geluk dat ik een agressieve ram nog kon passeren terwijl het beest nog achter het hek zat. Later bleek het beest lopers te hebben aangevallen:
Het liep verder wel aardig en kon af en toe nog een snelle starter inhalen. Bij de afslag Lekkum na 4km ging ik er vanuit dat we rechts zouden gaan voor de laatste km maar helaas het werd de weg oversteken:
Via Snakkerburen dan met een lusje naar Lekkum:
Na 5,6km kom ik dan over de finish in 27.10. Thuis gekomen nog even berekend maar dat is liefst 12,4gem. Vrij zeker een pr op deze afstand. Hoe is het mogelijk met zo weinig looptrainingen. Het zal toch niet zo zijn dat een Garmin tegen je werkt normaal? Komende winter maar eens vaker proberen.

https://connect.garmin.com/modern/activity/786643157

Geen opmerkingen:

Een reactie posten